کد خبر: ۵۸۹۳
۲۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶
در حال حاضر روی موضوع عتبات عالیات و سفر‌های زیارتی سوریه اهمیت خاصی است و امیدواریم که سفر زمینی به عتبات عالیات از ماه شعبان انجام شود.

رئیس سازمان حج و زیارت از تشکیل کارگروه‌هایی برای آسیب شناسی سفر‌های زیارتی عتبات عالیات خبر داد وگفت: این کارگروه‌ها باید به سرعت تشکیل شود.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل روابط عمومی سازمان حج و زیارت، سید صادق حسینی در نشست با مدیران حج و زیارت استان‌ها ضمن تبریک ایام ماه مبارک رجب ابراز امیدواری کرد که دست اندرکاران در خدمت رسانی به ضیوف الرحمان و زائران اعتاب مقدسه موفق باشند و رضایت الهی و اهل بیت عصمت و طهارت را جلب نمایند.

زیارت را دارای جایگاه معنوی و والا به جهت خدمت رسانی به زائران دانست و تصریح کرد: بی شک تمامی مدیران سازمان با توجه به سابقه تحصیلی خود می‌توانستند در سازمان‌ها و ارگان‌های دیگری خدمت کنند، اما خدمت به زوار را برگزیدند که این مهم از الطاف و فیوضات الهی است.

سفر زمینی به عتبات عالیات از ماه شعبان انجام می‌شود

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه در بحث‌های مرتبط با سازمان، موضوعات حج تمتع و عمره منوط به تعیین وضعیت از سوی عربستان است، گفت: در حال حاضر روی موضوع عتبات عالیات و سفر‌های زیارتی سوریه اهمیت خاصی است و امیدواریم که سفر زمینی به عتبات عالیات از ماه شعبان انجام شود.

به گفته حسینی، با توجه به اشتیاق مردم برای سفر‌های زمینی باید آسیب شناسی برای اعزام زائران همراه با عزت، امنیت و سلامت انجام گیرد.

وی در ادامه به استماع سخنان مدیران حج و زیارت استان‌ها پرداخت و تصریح کرد: قطعا نقطه نظرات وایده‌ها و حتی انتقادات صورت گرفته می‌تواند در رفع آسیب‌ها و بهبود وضعیت اثرگذار باشد.

رئیس سازمان حج و زیارت از تشکیل کارگروه‌هایی برای آسیب شناسی و بهبود کیفیت خدمات اجرایی و خدمت رسانی به زوار خبرداد و گفت: بدون شک در کارگروه‌ها که به سرعت تشکیل می‌شود طرح نوین عتبات که به تازگی آغاز شده را بررسی خواهیم کرد و به رفع نقاط ضعف، توجه به ایده‌ها و ارتقا کیفیت خدمات می‌پردازیم.

حسینی افزود: برای اعزام‌های نوروزی فرصت چندانی وجود ندارد و باید این کارگروه‌ها و آسیب شناسی به سرعت انجام شود تا در پیک سفر‌ها با مشکلی مواجه نشویم.

وی تصریح کرد: موضوع پیشنهادات در خصوص پرواز‌ها و سایر موضوعات مرتبط در این حوزه را قطعا با وزیر راه و شهرسازی مطرح خواهیم کرد تا ان شاالله شاهد رفع موانع و رشد کیفیت برای خدمت رسانی هرچه بهتر به زائران باشیم.

رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه خواستار بررسی ارائه تسهیلات زیارتی برای سفر به اعتاب مقدسه شد و تاکید کرد: تسهیلات بانکی کم بهره می‌تواند برای مشتاقان سفر به اعتاب مقدسه در نظر گرفته شود و تاثیرات مثبتی را به دنبال داشته باشد که این مهم نیز باید پیگیری شود.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر