کد خبر: ۶۱۳۲
۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴
وزیر فرهنگ تاکید کرد:
برای مقابله با تهاجم و شبیخون فرهنگی و همچنین مقابله با جریان‌های دشمن علیه کشور در فضا و شبکه‌های مجازی نیاز به عزم جدی از سوی تمامی دستگاه‌های کشور است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری برای مقابله با شبیخون فرهنگی از سوی دشمنان، تاکید کرد: برای مقابله با تهاجم و شبیخون فرهنگی و همچنین مقابله با جریان‌های دشمن علیه کشور در فضا و شبکه‌های مجازی نیاز به عزم جدی از سوی تمامی دستگاه‌ها به ویژه دستگاه‌های عضو در شورای فرهنگ عمومی کشور است.

به گزارش اکوپل نیوز، محمد مهدی اسماعیلی در هفتصد و شصت و هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کشور با تاکید بر این مطلب افزود: جبهه تهاجم فرهنگی، سبک زندگی، پوشش، گفتار و ... را نشانه گرفته و در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بر مباحث استعمار در ابعاد مختلف فرهنگی تاکید شده و با توجه به حملات دشمنان در گونه‌های متعدد نیاز به عزم جدی برای مقابله با دشمنان داریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: دولت مردمی با اراده مردم روی کار آمده و عزم جدی در حل مسائل و مشکلات مردم به ویژه در مسائل فرهنگی و اجتماعی دارد.

عزم جدی برای مقابله با شبیخون فرهنگی و جریان‌های مجازی علیه کشور

وی با اشاره به حاشیه به وجود آمده در این دوره از برگزاری جشنواره فیلم فجر، ادامه داد: اعتراض افکار عمومی به این حاشیه، نشان دهنده توجه و حساسیت آن‌ها به مبانی دینی و نمایش غیرت دینی آن‌ها بود که جای تقدیر و ستایش دارد که افکار عمومی و جامعه دینی نسبت به مسائل و هویت دینی کشور حساسیت و توجه دارند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی کشور به نقش ابزار فرهنگی و هنری بر افکار عمومی اشاره و ادامه داد: سینما و دیگر ابزار فرهنگی و هنری می‌تواند افکار عمومی را تحت تاثیر قرار بدهد و باید بتوانیم آن را مدیریت کرده تا در حوزه‌های مختلف منجر به انسجام و وحدت ملی شود.

اسماعیلی با اشاره به دستور این جلسه مبنی بر برنامه مشترک ارتقای فرهنگ و سیره نبوی در جمهوری اسلامی ایران، تاکید کرد: واژه پیامبر اعظم را مقام معظم رهبری بیان فرمودند. جمهوری اسلامی در ستایش پیامبر (ص) در حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری اقدامات شایسته‌ای داشته و فیلم حضرت محمد (ص) ساخته مجید مجیدی یکی از سرمایه‌های کشور در این حوزه به شمار می‌آید و آثار فاخر بسیار دیگری در این زمینه وجود دارد که نشان از اهتمام حوزه فرهنگ و هنر کشور به توجه بر حضرت محمد (ص) دارد.

وی با اشاره به اینکه توجه به موضوع پیامبر (ص) موجب تقریب در کشور می‌شود، ادامه داد: برنامه‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته و اقدام ملی در راستای عملیات رسانه‌ای و معرفی سیره نبوی از ضروریات به شمار می‌آید.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر