کد خبر: ۷۰۳۲
۱۴ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۹
قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی:
اکنون در جنگ ترکیبی به سر می‌بریم که از جنگ نرم هم پیچیده‌تر است؛ در این جنگ، خونی از سرباز‌ها ریخته نمی‌شود، اما در جامعه هدف، درگیری و اختلاف ایجاد می‌شود.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی گفت: دشمنان روش‌های مختلفی برای فعالیت دارند که یکی از آن‌ها جابجایی اولویت‌های مردم در نظام است.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین روح الله حریزاوی در گردهمایی مبلغین، روحانیون و ائمه جماعات خراسان شمالی که پیش از ظهر امروز ۱۴ فروردین ماه در آستان امامزاده سید عباس (ع) بجنورد برگزار شد، اظهار کرد: دشمن با طراحی هوشمند برای تغییر نظام حسابگری مردم تلاش می‌کند که وظیفه ما در مقابل این توطئه ترکیبی دشمن، تبیین است.

وی جهاد تبیین را اقدامی واجب دانست و تاکید کرد: کارزار نبرد تمدنی آنقدر جدی است که رهبر معظم انقلاب جهاد تبیین را در مقابل این عمل دشمنان، اقدامی قطعی و فوری دانسته اند که در آن هیچ جای تعللی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: تبیین تفاوت‌هایی با تبلیغ دارد و در واقع مرزبندی‌ها را دقیق‌تر می‌کند.

دشمنان به دنبال تغییر اولویت های مردم در نظام هستند/ روحانیت، پیشگام عدالت خواهی باشد

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی، رسالت حال حاضر روحانیون و ائمه جماعات را «تبیین» دانست و گفت: همانگونه که تبلیغ را آموختیم اکنون نیز باید تبیین را آموخته و به آن بپردازیم؛ البته باید بدانیم که مبلغ خوب مبلغی نیست که گرفتار نفس باشد، بلکه باید هدایت یافته باشد و به خاطر پول نیز تبلیغ و تبیین نکند؛ بلکه باور قلبی او باشد.

وی به سفر مقام معظم رهبری در سال ۹۱ به خراسان شمالی اشاره و اظهار کرد: خراسان شمالی می‌تواند حوزه‌های مختلف مبدأ تحولات فکری و اجتماعی باشد که یکی از این موضوعات سبک زندگی است و رهبر معظم انقلاب به آن اشاره کردند که باید به این موضوع نیز توجه شود.

وی افزود: اکنون در جنگ ترکیبی به سر می‌بریم که از جنگ نرم هم پیچیده‌تر است؛ در این جنگ، خونی از سرباز‌ها ریخته نمی‌شود، اما در جامعه هدف، درگیری و اختلاف ایجاد می‌شود.

حجت الاسلام حریزاوی بیان کرد: دشمن با توطئه ترکیبی خود، نظام محاسبه را تغییر می‌دهد که وظیفه ما در مقابل این اقدام این است که نسبت به اولویت‌ها حساس‌تر عمل کرده و به تبیین بپردازیم.

وی ادامه داد: «استقلال» و «آزادی»، دو ویژگی و محور انقلاب اسلامی است که اکنون دشمنان به آن‌ها شبهه‌های صغروی و کبروی وارد می‌کنند که نشان می‌دهد در کنار بسیاری از موضوعات نظیر مجاهدت شهدا، موضوعات دانش بنیان و... که نیازمند تبیین است باید به این موارد نیز توجه کرد.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی گفت: دشمنان، استقلال و آزادی را در کشور ما که مبدا آن این موارد بود، زیر سوال می‌برند، اما نمی‌گویند چطور شد که ترامپ را به خاطر زاویه گرفتن با رژیم صهیونسیتی از صحنه حذف کرده و حتی از توئیتر نیز پاک کردند!

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها حاضر شدند تا فردی که حتی توانایی سخنرانی را نیز ندارد به عنوان رئیس جمهور بر مسند بنشانند. این در حالی است که در کشور ایران استقلال و آزادی وجود دارد و در حال حاضر نیز می‌بینیم که سران اصلاحات هر کاری بخواهند انجام می‌دهند و آقای احمدی‌نژاد نیز هر حرفی که بخواهد میزند.

وی در ادامه به موضوع عدالت خواهی اشاره کرد و ادامه داد: ما در عدالت خواهی عقب هستیم و باید سر این رشته در دست روحانیون باشد.

حریزاوی خاطرنشان کرد: البته در حوزه عدالت خواهی باید توجه کنیم که بی‌تقوایی و تفسیر اشتباه و بهتان صورت نگیرد و همانند خوارج عمل نشود.

وی به فضای مجازی و حضور گسترده مردم در آن نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس آمار، ۷۵ درصد از مردم ایران در فضای مجازی حضور دارند؛ ۲۵ میلیون نفر بازی آنلاین می‌کنند و میانگین بازی‌های آنلاین از ۱۳ به ۲۰ سالگی رسیده است.

حریزاوی تاکید کرد: این موضوعات نشان می‌دهد که باید حضور ما در فضای مجازی موثرتر باشد به گونه‌ای که اگر موارد اشتباه یا مخالف نظر خود را می‌بینیم باید آن‌ها را تکذیب کرده یا مخالفت خود با آن‌ها را اعلام کنیم؛ در مقابل همچنین موافقت و حمایت خود از سایر موضوعات را نیز اعلام کنیم.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر