کد خبر: ۷۶۵۳
۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۰
به عنوان وزیر ورزش قدری نگران هستم و خیلی هم راضی از شرایط فعلی نیستم امیدواریم فدراسیون فوتبال شرایط باثباتی را به خود بگیرد و نگرانی مردم برطرف شود.

وزیر ورزش و جوانان گفت: از شرایط فعلی فدراسیون فوتبال راضی نیستم، امیدواریم فدراسیون فوتبال شرایط باثباتی را به خود بگیرد و نگرانی مردم برطرف شود.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از صدا و سیما، سید حمید سجادی در برنامه صف اول شبکه خبر درباره حواشی فدراسیون فوتبال افزود: فدراسیون فوتبال هم به خاطر برخی از تغییراتی که هیئت رئیسه فدراسیون در نظر گرفتند، در مرحله سرپرستی است، ماه‌های بسیار حساسی را پیشرو داریم. نیاز داریم که هر چه سریعتر فدراسیون فوتبال خودش را پیدا کند و ناهماهنگی‌ها و اختلاف‌هایی که بعضی وقت‌ها در تصمیم گیری‌ها وجود دارد برطرف شود.

وی ادامه داد: به عنوان وزیر ورزش قدری نگران هستم و خیلی هم راضی از شرایط فعلی نیستم امیدواریم فدراسیون فوتبال شرایط باثباتی را به خود بگیرد و نگرانی مردم برطرف شود.

استقلال و پرسپولیس با خصوصی سازی تعیین تکلیف می‌شوند

وی درباره آخرین وضعیت خصوصی سازی سرخابی‌ها افزود: خوشحالم از اینکه تلاش فشرده، منجسم و هدفمند صورت گرفت و این دوباشگاه بالاخره تعیین تکلیف شدند.

وزیر ورزش گفت: برای نخستین بار در جمهوری اسلامی ایران این دو باشگاهی که همیشه بدهکار بودند، در حال حاضر هر کدام از این دو باشگاه ۳۵۰ میلیارد تومان در حساب دارند.

وزیر ورزش: از شرایط فدراسیون فوتبال راضی نیستم/ ۶ هزار پروژه ناتمام ورزشی در کشور داریم

سجادی ادامه داد: کمیته‌ای را تشکیل دادیم که منابع موجود را برای مصارف تصمیم گیری کنیم و در بهینه مصرف کردن این منابع موجود بهترین تصمیم‌ها گرفته شود.

وی گفت: در اوج آمادگی دونده استقامت شده بودم، یک دونده استقامت در تراز آسیا و چهارم جهان و المپیک دیده هستم. کسی که المپیک دیده، ۱۴، ۱۵ مدال آسیایی دارد، ۷، ۸ رکورد ایرانی را در اختیار داشتم.
به علت مشکلات معیشتی از ورزش قهرمانی خداحافظی کردم، پس با درد آشنا هستم.

وی افزود: بنابراین خوب متوجه می‌شوم که کسی که در اردو‌های ورزشی است چه زحماتی در بهترین دوران جوانی می‌کشد. بایستی سیستم داشته باشیم که قهرمانان ما برای آینده نگران معیشت خود نباشند.

سجادی گفت: تا کنون اشتغال ۹ نفر از قهرمان المپیک و جهان را انجام داده ایم و ۱۵ نفر دیگر فرایند استخدامشان در حال پیگیری است.

وی افزود: اتفاقاتی که در دنیای بین الملل می‌افتد در برخی از رشته‌های ورزشی، سطح رقابت ها، نوع حق پخش و پخش زنده، جذابیت، استقبال آرم‌ها و نشان‌های تجاری، بنابراین پرمخاطب می‌شوند در آمد آن مسابقه بالا می‌رود و طبیعتاً رشته‌های ورزشی و ورزشکاران آن رشته از درآمد‌های بالایی بهره مند می‌شوند.

در هند ۲۰۰ میلیون نفر کبدی بازی می‌کنند

وزیر ورزش و جوانان گفت: برخی از رشته‌های ورزشی مانند بسکتبال، والیبال و فوتبال از قرارداد‌های قوی تری برخوردار هستند، به دنبال آن‌ها ورزش کبدی خیلی مورد توجه قرار گرفته است، اما قرارداد‌های آن‌ها خیلی معمولی است.

سجادی ادامه داد: فدراسیون کبدی ایران به من گزارش داد که در هند ۲۰۰ میلیون نفر کبدی بازی می‌کنند، چنین جایگاهی در این ورزش دستمزد بالایی هم خواهد داشت.

وی افزود: مدیران عامل هر دو باشگاه سرخابی قول داده اند که بخش ورزش بانوان خود را فعال کنند نه تنها در تیم‌های فوتبال بلکه در دیگر رشته‌ها با توجه به منابع فعال شوند.

سجادی گفت: از طریق تبلیغ، ترویج، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی خوبی‌های ورزش می‌توانیم خیلی از کارخانه و شرکت‌ها را تشویق کنیم که در باشگاه‌های ورزشی تیم تشکیل دهند.

۶ هزار پروژه ناتمام ورزشی در کشور داریم

وی ادامه داد: متاسفانه در کشور در حال حاضر ۶ هزار پروژه نیمه تمام داریم، از دیدگاه یک مدیر و افراد دست اندر کار عدد سنگینی است که از این تعداد هزار و ۲۰۰ پروژه آن تعطیل است. حدود سه هزار و ۹۰۰ پروژه سبک در حال اجرا و ۲۸۸ پروژه سنگین که از پروژه‌های شرکت توسعه است در دست اقدام داریم.

وزیر ورزش گفت: در ۹ سال گذشته به سرانه ورزشی کشور اضافه شده است سالی که پشت سر گذاشتیم رکورد ۹ سال گذشته را زدیم، یعنی هر چقدر که ما در سال‌های گذشته توانستیم به سرانه اضافه کنیم، سال قبل رکورد را شکستیم. در سال ۹۷، چهل هزار متراژ سرپوشیده ما که عملیات آن انجام شده، اما در سال ۱۴۰۰، ۴۸ هزار متر را داشتیم.

وی ادامه داد: در فضای روباز در سال ۱۴۰۰ به ۲۱۸ هزار متر رسیدیم در حالی که در سال ۹۷، ۱۸۰ هزار متر بوده است. ۶۲۱ پروژه را در سال ۱۴۰۰ افتتاح کردیم و امیدوارم موتور محرکه ساخت و ساز در سالی که آغاز کردیم ادامه داشته باشد.

سجادی گفت: سه هزار میلیارد تومان برای این مهم اختصاص پیدا خواهد کرد که ۲۰ درصد این مبلغ برای حوزه جوانان است و ۸۰ درصد آن را می‌توانیم در استان‌ها به کمک پروژه‌های نیمه تمام بیاوریم. نکته‌ای که قابل توجه مدیران ورزشی است، ساختن پروژه یک بحث است، نگهداری و بهره برداری آن یکی دیگر از تدابیر مدیریتی است که ما متاسفانه در حال حاضر بسیاری از اماکن ورزشی برای بهره برداری آن کمبود نیرو دارد. شدیداً کمبود نیروی انسانی در بهره برداری از اماکن ورزشی داریم که این کمبود نیرو ضررر‌هایی را تاکنون به ما وارد کرده است.

وی افزود: با افتخار در جمهوری اسلامی ایران ۵۲ فدراسیون ورزشی، بیش از یکصد انجمن ورزشی، ۲۳۵ گونه ورزشی در کشور مدیریت می‌شود.

وزیر ورزش و جوانان گفت: یکسری از فدراسیون‌ها نیاز به انتخابات داشتند که ۱۰ انتخابات برگزار شد، ۵ فدراسیون مجامع عمومی عادی داشتند و حدود ۲۵ فدراسیون هم یکسری مجامع فوق العاده‌ای داشتند.

سجادی افزود: از نظر سازماندهی و برنامه ریزی که این فدراسیون‌ها از ثبات مدیریتی برخوردار شوند الحمدالله کم نگذاشته ایم.

وی گفت: دو، سه فدراسیون هم دچار تغییراتی شدند، فدراسیون دوچرخه سواری درگیر سرپرستی است که دلایل اساسنامه‌ای دارد که در حال تصویب اساسنامه هستیم.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر