کد خبر: ۸۶۱
۰۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶
آیین افتتاحیه بازی های المپیک ۲۰۲۰ ساعت ۱۶ و ۳۰ به وقت محلی ژاپن گشایش می یابد اما در سطح شهر توکیو کمتر تبلیغ این رویداد مهم را مشاهده می کنیم.

به گزارش ایرنا؛ ژاپن که برای دومین بار میزبانی المپیک (Olympic) را یکبار در سال ۱۹۶۴ و این بار ۲۰۲۰ توکیو تجربه می کند اما حال و هوای شهر توکیو المپیکی نیست.

المپیک توکیو

توکیو (Tokyo) که بدون شک یکی از کلان‌شهرهای بزرگ دنیا است و نام آن به عنوان پرجمعیت‌ترین شهرهای دنیا قرار دارد، اما این شهر دومین شهر پرجمعیت ژاپنی ها نقش به سزایی در اقتصاد ژاپن بازی می‌کند و اما در ژاپن المپیک به دلیل کرونا کم رونق شده و در حد کاروان های اعزامی به المپیک خلاصه شده است.

حال کرونا و نارضایتی مردم در برگزاری المپیک توکیو مشهود و آنچه تصور می رفت گویا تمرکز میزبان تنها به برگزاری این رویداد است و منع حضور تماشاچیان در رقابت ها انگیزه میزبان را تا حد زیادی کاهش داده است.

گرچه ژاپن در اجرای قوانین حرف نخست را می زند اما شور و نشاطی از این رویداد دیده نمی شود.

تنها در دو نقطه آثاری از تبلیغ این رویداد دیده می شود که یکی مرکز رسانه و سالن رقابت ها است و آن هم در حد نام بازی ها.

از دیگر موضوعات جالب؛ پیچیدگی میزبان در هدایت کاروان های المپیک به محل اسکان و سالن های ورزشی و مرکز رسانه است که با یک خودرو امکان پذیر نیست از طرفی میزبان تاکید بر رعایت پروتکل بهداشتی و هشدار نسبت به رعایت نکردن آن سخن می گوید و هر خبرنگار و ورزشکار را با یک خودرو به محل اسکان می رساند اما از طرفی صف های طولانی اتوبوس حامل رسانه ها برای حضور در مرکز رسانه و شلوغی آن‌ چیزی دیگری را به تصویر می کشد.

 

رعایت پروتکل ها تنها در استفاده از ماسک و تست پی سی آر از کاروان هااست و خبری از رعایت و حفظ فاصله های دو متری در سطح شهر هم وجود ندارد.

اما توکیو در کنار جذابیت های ظاهری اش، مردمانی آرام و مهربان دارد که با لبخند و ادای احترام کاروان ها را هدایت می کنند.

پس از تغییر ۲ مسیر خبرنگاران وارد مرکز رسانه شدند که شمار زیادی از رسانه ها و عکاسان برای پوشش این رویداد در ام پی سی حضور دارند.

بازی های المپیک توکیو ساعاتی دیگری با حضور مقامات ارشد ورزشی جهان و رهبران برخی از کشورها در ورزشگاه ملی ژاپن گشایش می یابد.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر