- حیات اقتصاد کشور مرهون تلاش کارآفرینان است
- بیانیه سپاه در رابطه با حمله نظامی به اسرائیل
- فیلم؛ پهپادهای انتحاری ایران در مسیر اسرائیل
- حمله نظامی ایران به اسرائیل آغاز شد
- «گنبد آهنین» اسرائیل چیست و چطور کار میکند؟
- دادگاهی در آرژانتین ایران را مسئول حمله تروریستی آمیا شناخت
- پنتاگون: اسرائیل از حمایت کامل آمریکا در برابر حمله نظامی ایران مطمئن باشد
- حمله نظامی ایران به اسرائیل جمعه انجام میشود
- موتورسیکلت «قرارهای یواشکی» رئیس جمهوری سابق فرانسه حراج میشود
- کارت سوخت ۲۰ میلیونی دروغ است
- جزئیات عفو ۲ هزار و ۱۲۷ محکوم
- ثبت نام خودروهای سایپا بدون قرعه کشی ویژه عید فطر ۱۴۰۳
- عکس؛ صورت کبود شده محمود احمدی نژاد
- بازیگران نمایش «عددهای نشده» معرفی شدند
- اطلاعیه قوه قضاییه در رابطه با بازرسی از رسانه فردای اقتصاد
- دلیل اعتراض کشاورزان اروپایی چیست؟
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: امسال حدود ۶ هزار میلیارد تومان در منابع برای مترو پیش بینی شده، ۱۵۰۰ میلیارد تومان از محل اوراق، ۲۵۰۰ میلیارد تومان از منابع داخلی شهرداری و ۲ هزار میلیارد تومان از محل مجتمعهای ایستگاهی خواهد بود. ضمن اینکه در کنار این موارد، ۳۳ هزار میلیارد تومان نیز به صورت مشارکتی پیش بینی شده است.
به گزارش اکوپل نیوز به نقل از شهر، مجتبی شفیعی در آیین انعقاد تفاهمنامه همکاری مشترک شهرداری تهران و قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) برای احداث خط ۱۰ مترو و آغاز مونتاژ دستگاه حفاری تونل مکانیزه این خط با بیان اینکه امیدواریم این انعقاد تفاهم نامه سرآغازی باشد برای سرعت گرفتن و رسیدن به نقطه بهره برداری خط ۱۰ مترو تهران، اظهار کرد: مترو به عنوان ستون فقرات سامانه جابجایی مسافر شهر تهران به عنوان یکی از اولویتدارترین موضوعات شهری در حال پیگیری است.
امسال حدود ۶ هزار میلیارد تومان در منابع برای مترو پیش بینی شده، ۱۵۰۰ میلیارد تومان از محل اوراق، ۲۵۰۰ میلیارد تومان از منابع داخلی شهرداری و ۲ هزار میلیارد تومان از محل مجتمعهای ایستگاهی خواهد بود. ضمن اینکه در کنار این موارد، ۳۳ هزار میلیارد تومان نیز به صورت مشارکتی پیش بینی شده است.
وی با بیان اینکه در نمایشگاه شهرهای خواهرخوانده، وضعیت مناسب متروی تهران برای برخی از مهمانان خارجی عجیب بود؛ افزود: ما در متروی تهران رتبه بیستم را از لحاظ طول شبکه و ایستگاه در بین ۲۵۰ شهر دنیا داریم و چیزی که برای برخی از مدیران شهرهای خواهر خوانده تعجب آور بود این بود که ما با افتخار گفتیم که این خطوط به دست متخصصان داخلی ساخته شده است و اعلام آمادگی کردیم برای صدور این خدمات.
شفیعی ادامه داد: هر چند در حوزه ساخت مترو مشکلی نداریم، اما بحث امروز ما مسأله تامین مالی است که باید به آن توجهی ویژه کنیم و در این تفاهم نامه نیز مدلهای تامین مالی جدید را اضافه کنیم؛ مثلا شهرهایی مانند منچستر، ونکوور، بانکوک و کوالالامپور از طریق بخش خصوصی توسعه مترو خود را انجام میدهند. همچنین متوسط نرخ مترو ۱.۱۶ دلار است و در شهرهای توسعه یافته این نرخ حدود ۲ دلار است در حالیکه نرخ شهرهای در حال توسعه ۵۵/؛ و نرخ تهران ۰۸/. دلار است به طوری که ارزانترین متروی دنیا را داریم.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اضافه کرد: هزینه ساخت مترو در دنیا ۹۰ تا ۹۶ میلیون دلار است و در ایران این عدد حدود ۴۵ میلیون دلار است. امیدواریم روشهای جدید تامین مالی نیز در این تفاهم نامه در دستور کار قرار گیرد.