کد خبر: ۸۹۶
۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴
جواد فروغی متولد ۲۰ شهریور ۱۳۵۸ در شهر دهلران استان ایلام و عضو تیم ملی تیراندازی مردان ایران است.

جواد فروغی اولین مدال طلا مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو در رشته تیراندازی با تپانچه بادی ۱۰ متر را برای کاروان ایران کسب کرد.

به گزارش اکوپل نیوز، در حالی که کسی انتظار این را این داشت که جواد فروغی در رشته تیراندازی با تفنگ بادی موفق به کسب مدال شود وی توانست اولین مدال طلا را برای کاروان ایران در المپیک توکیو ژاپن کسب کند.

جواد فروغی

جواد فروغی کیست؟

جواد فروغی متولد ۲۰ شهریور ۱۳۵۸ در شهر دهلران استان ایلام است و عضو تیم ملی تیراندازی مردان ایران است.

جواد فروغی در تیراندازی با تپانچه ۱۰ متر مردان المپیک ۲۰۲۰ توکیو مدال خوش رنگ طلا را گرفت و این اولین طلای تاریخ تیراندازی کشور ایران در بازی‌های المپیک است.

فروغی در چهاردهمین دوره مسابقات تیراندازی قهرمانی آسیا و کسب سهمیه المپیک توانست ششمین سهمیه المپیک تابستانی ۲۰۲۰ در رشته تیراندازی را برای ایران کسب کند.

سهمیه‌های قبلی را مهیار صداقت در بخش مردان و نجمه خدمتی و آرمینا صادقیان و هانیه رستمیان و فاطمه کرم‌زاده در بخش زنان گرفته بودند.

وی همچنین در مسابقات تیراندازی قهرمانی آسیا ۲۰۱۹، ۲ مدال برنز یکی در تپانچه بادی ۱۰ متر مردان و دیگری در «تپانچه میکس تیمی» (به همراه گلنوش سبقت‌الهی) به دست آورد.

جواد فروغی

فروغی همچنین در مسابقات جام جهانی تیراندازی ۲۰۲۱ دهلی نو در کشور هند به مقام اول در تپانچه بادی ۱۰ متر مردان دست یافته بود. فروغی در جام جهانی تیراندازی ۲۰۲۱ اوسییک، کرواسی نیز در تپانچه بادی ۱۰ متر مردان اول شده بود.

جواد فروغی پرستار بیمارستان بیمارستان حضرت بقیة الله (عج) و جزو کادر درمان است.

وی قبلا گفته بود: «تیراندازی را در طبقه منفی دو بیمارستان به صورت کاملا اتفاقی شروع کردم.

برای اولین بار سال ۸۹ یا ۹۰ بود که تپانچه بادی را به من نشان دادند تا تیراندازی کنم، در همان تجربه اول حدود امتیاز ۸۵ زدم و کسی که مسئول بود از من خواست تا پیگیر باشم.

تشویق او باعث شد تا سراغ تیراندازی بروم و با مربگیری آقای خدابنده لو کارم را شروع کردم.»

حالا در دوران سخت کرونایی یک پرستار از ایران توانست یک اتفاق تاریخی را در المپیک۲۰۲۰ توکیو رقم بزند و صاحب مدال طلای المپیک شود.

وی تیرانداز ۴۱ ساله توانست صاحب یک رکورد بزرگ دیگر نیز شود.

جواد فروغی علاوه بر ثبت رکورد المپیک و کسب مدال طلای تپانچه ۱۰ متر بادی المپیک ۲۰۲۰ توکیو، توانست مسن‌ترین ورزشکار ایران در تاریخ این رقابت‌ها با ۴۱ سال سن تبدیل شود که مدال المپیک به دست می‌آورد.

پیش از او مرحوم محمود نامجو در المپیک ۱۹۵۶ ملبون با ۳۸ سال سن به مدال برنز رسیده بود تا مسن‌ترین مدال آور ورزش ایران باشد.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر