کد خبر: ۹۱۵۶
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۹
مراسم وداع با پیکر مرحوم استاد امیرهوشنگ ابتهاج (سایه) ساعت ۹ صبح پنج شنبه ۲۷ مردادماه از مقابل تالار وحدت تهران برگزار خواهد شد.

دستیار وزیر فرهنگ گفت: مراسم وداع با پیکر مرحوم استاد امیرهوشنگ ابتهاج (سایه) شاعر برجسته کشورمان ساعت ۹ صبح پنج شنبه ۲۷ مردادماه از مقابل تالار وحدت تهران برگزار خواهد شد.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمود شالویی دستیار وزیر فرهنگ در ادامه افزود: پس از برگزار شدن این مراسم، پیکر آن مرحوم به زادگاهش در استان گیلان منتقل و در روز جمعه ساعت ۹ صبح در شهر رشت به خاک سپرده می‌شود.

مراسم وداع با مرحوم «امیرهوشنگ ابتهاج» از مقابل تالار وحدت برگزار می‌شود

شالویی تصریح کرد: این مراسم با هماهنگی و همکاری خانواده آن مرحوم و وزارت فرهنگ صورت می‌گیرد.

دستیار وزیر فرهنگ از خانواده گرامی آن مرحوم و همه دستگاه‌ها اعم از وزارت امورخارجه، سفارت و رایزنی جمهوری اسلامی ایران در آلمان، سرکنسولگری ایران در فرانکفورت برای همکاری در انتقال پیکر آن شاعر و ادیب فقید به ایران و همچنین سایر مجموعه‌های مرتبط در داخل کشور نظیر صندوق حمایت از هنرمندان و نویسندگان، بنیاد رودکی و شرکت سیمان تهران و مسئولین محلی در استان گیلان بخاطر همراهی صمیمانه آن‌ها در این خصوص تشکر و قدردانی کرد.

گفتنی است، امیرهوشنگ ابتهاج (ه. ا. سایه) که در تیر ماه ۱۴۰۱ به دلیل نارسایی کلیوی در بیمارستانی در شهر کلن آلمان بستری و تحت درمان قرار گرفته بود، بامداد چهارشنبه ۱۹ مرداد در ۹۴ سالگی درگذشت.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر