کد خبر: ۹۲۴
۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۷
دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس:
دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس: اماکن عمومی جای سگ گردانی و رفت و آمد حیوانات نیست.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس با بیا اینکه برخی افراد با آوردن سگ به معابر و اماکن عمومی باعث ایجاد تهدید بهداشتی و وحشت در سطح شهر شده‌اند، گفت: برخورد با مخلین نظم و آرامش عمومی ضرورتی غیرقابل اجتناب است، چرا که اماکن عمومی جای سگ گردانی و رفت و آمد حیوانات نیست.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از روابط عمومی ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس، سید مصطفی بحرینی به نگرانی و دغدغه متدینین و عموم افراد جامعه نسبت به مسائل و مشکلات موجود فرهنگی در سطح شهر شیراز و استان اشاره و اضافه کرد: رفع دغدغه متدینین نسبت به این مسائل فرهنگی نیازمند ورود جدی و به موقع و تصمیم گیری‌های لازم از سوی دستگاه‌های متولی در این خصوص است که باید ضمن تعامل و هماهنگی مسائل و مشکلات را به حداقل برسانیم.

سگ گردانی

او با بیان اینکه هدف دشمن از تهاجم فرهنگی و جنگ نرم، فراتر از هدف قراردادن مسئله حجاب و عفاف جامعه است گفت: به منظور جلوگیری از جرائم اخلاقی و مظاهر علنی فساد و هدایت‌گری و گرایش مردم به اخلاق لازم است علاوه بر شناسایی مناطق آسیب پذیر تلاش ویژه‌ای در زمینه پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی از جمله بدحجابی و سگ گردانی، در سطح شهر داشته باشیم.

برنامه ریزی دشمنان برای ترویج بی‌بند و باری اجتماعی

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس با بیان اینکه برنامه ریزی دشمنان با هزینه‌های سنگین در راستای ترویج بی‌بند و باری اجتماعی و فرهنگی جامعه در همه زمینه‌ها است، عنوان کرد: تنها راه مقابله با این هجمه دشمن، احساس مسئولیت همه آحاد جامعه و تقویت امور فرهنگی و مذهبی و احیاء امر به معروف و نهی از منکر است.

بحرینی افزود: دستگاه قضایی به کمک ضابطین قضایی و همکاری سایر دستگاه‌های متولی ضمن رعایت جوانب با موضوع مزاحمت‌ها، استعمال کنندگان مواد مخدر در سطح پارک‌ها و فضا‌های سبز، بد حجابی رانندگان خودرو‌ها در سطح شهر و همچنین سگ گردانی با قاطعیت برخورد می‌کند.

دادستان مرکز فارس ادامه داد: در این خصوص بیشترین تأکید بر مقوله پیشگیری از این گونه آسیب‌ها است و نه مقابله؛ اما در موارد ضروری و فوری بدون اغماض و در چارچوب قانون پیگیری و اقدام قضایی و انتظامی انجام می‌شود.

بحرینی همچنین خواستار تعامل و همکاری بیشتر سایر مسئولان متولی امر از جمله مسئولان فرهنگی در این حوزه، فرماندهان سپاه و نیروی انتظامی، ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر، شهرداری و اتاق اصناف با دستگاه قضایی به منظور پیشگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی و برخورد قانونی با بی بند و باری در سطح جامعه شد.

او تصریح کرد: حتی یک گام از اهداف و آرمان‌ها و ارزش‌های انقلابی خود در بحث مبارزه با مظاهر علنی فساد کوتاه نمی‌آییم و اراده مجموعه قضایی و دادستانی شیراز در مقابله با مظاهر علنی فساد و بی بند و باری‌های اجتماعی جدی است.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر