کد خبر: ۷۹۶۶
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶
رئیس صندوق توسعه ملی:
با توجه به خروج ۶۰ میلیارد دلار منابع صندوق توسط دولت‌ها طی سال‌های گذشته، باید به طور دقیق مشخص شود چه میزان پول توسط چه بخش‌هایی خارج شده است.

رئیس صندوق توسعه ملی با تأکید بر افزایش حجم دارایی‌های صندوق در راستای توسعه کشور گفت: افزایش سرمایه صندوق اولین هدف ما بوده و در این راستا باید از شیوه‌های مختلف سرمایه گذاری و درآمدزایی استفاده کنیم.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از صندوق توسعه ملی، مهدی غضنفری روز یکشنبه ۲۵ اردیبهشت ماه در آیین تودیع و معارفه مدیر فناوری اطلاعات با بیان اینکه باید همواره به دنبال افزایش دارایی و منابع درآمدی صندوق توسعه ملی باشیم، گفت: بر خلاف تصور برخی، صندوق توسعه ملی یکی از پنج "ب" زیر نیست:

اینکه نقش بودجه جاری و یا بودجه عمرانی کشور را داشته باشد و یا همانند بانک وظیفه پرداخت تسهیلات و یا به عنوان شرکت بیمه وظیفه‌ی جبران خسارت را در حوزه‌های اجتماعی و اقتصادی داشته باشد و یا اقدام به بنگاه‌داری نماید و یا به کمک بورس برود؛ بلکه صندوق به منزله‌ی هولدینگ بزرگ و سرمایه‌ای است که باید همواره دنبال افزایش سرمایه‌ی خود از طریق توسعه‌ی کشور باشد.

باید مشخص شود ۶۰ میلیارد دلار منابع صندوق توسعه ملی توسط چه بخش‌هایی خارج شده است

رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی، نخستین فرمول اثربخشی فعالیت‌های صندوق را افزایش حجم دارایی صندوق با شاخص ریال و ارز دانست و گفت: افزایش سرمایه صندوق توسعه ملی از طریق ورودی‌های جدید و یا سود سرمایه گذاری ها، اولین هدف ما بوده واین کار را از طریق مشارکت در پروژه‌ها و مشارکت در بورس در داخل و خارج بدست آورد.

وی با اشاره به خروج حجم قابل توجهی از دارایی‌های صندوق در چند سال گذشته توسط دولت‌ها اظهار داشت: با توجه به خروج ۶۰ میلیارد دلار منابع صندوق توسط دولت‌ها طی سال‌های گذشته، باید به طور دقیق مشخص شود چه میزان پول توسط چه بخش‌هایی خارج شده است.

مهدی غضنفری با تأکید بر نقش پررنگ مدیریت فناوری اطلاعات در پیشبرد اهداف متعالی سازمان گفت: مدیریت فناوری اطلاعات به مثابه خون در رگ‌های سازمان، موجب تحرک همه بخش‌ها از طریق جابجایی درست اطلاعات می‌شودشده و در صورت به روز رسانی و پویایی مستمر می‌تواند منجر به تصمیمات درست و دقیق نیز شود.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر