کد خبر: ۹۱۷۰
۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۷
انتقال ویروس آبله میمونی زمانی اتفاق می‌افتد که از طریق حیوان، انسان یا مواد آلوده به ویروس تماس پیدا کنیم.

رئیس گروه مدیریت بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و حیوان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه آبله میمونی کشنده نیست، از مردم خواست بهداشت فردی و اجتماعی را رعایت کرده و از تماس با حیوانات خودداری کنند.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از ایرنا، بهزاد امیری گفت: انتقال ویروس آبله میمونی زمانی اتفاق می‌افتد که از طریق حیوان، انسان یا مواد آلوده به ویروس تماس پیدا کنیم، ویروس می‌تواند از طریق پوست آسیب‌دیده که حتی این آسیب قابل مشاهده نیست از طریق چشم، بینی یا دهان وارد بدن شود.

وی تاکید کرد: انتقال از حیوان به انسان ممکن است از طریق گاز گرفتن یا زخمی کردن، فراوری گوشت، تماس مستقیم با خون و ترشحات بدن حیوان، یا تماس غیرمستقیم با مواد دفعی حیوان رخ دهد.

ویروس «آبله میمون» چگونه انتقال پیدا می‌کند

امیری خاطرنشان کرد: آبله میمونی خطرناک نیست و به دلیل اینکه بیماری مشترک میان حیوان و انسان است، باید مردم بویژه کودکان و سالمندان از تماس با حیوانات خودداری کنند و این بیماری می‌تواند از طریق تماس مستقیم با ترشحات یا مواد دفعی از فردی به فرد دیگر قابل انتقال باشد.

وی، تب، سردرد، درد‌های عضلانی و خستگی را از علایم اولیه ابتلا به آبله میمونی برشمرد و اظهار داشت: آبله میمونی باعث تورم گره‌های لنفاوی می‌شود و دوره بین آلودگی به عفونت تا بروز علائم هفت تا ۱۴ روز بوده و باید بیمار در قرنطینه باشد و استراحت کامل را انجام دهد.

امیری ادامه داد: تا سه روز پس از بروز تب، بیمار دچار بثورات پوستی می‌شود که اغلب از صورت شروع شده و سپس به سایر قسمت‌های بدن گسترش می‌یابد.

این مقام مسوول در وزارت بهداشت تصریح کرد: در حال حاضر تیم‌های بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با مشاهده اولین مورد ابتلا به آبله میمونی در حال آماده باش بوده و در صورت موارد مشکوک ابتلا به این بیماری، موارد را به آزمایشگاه‌های مورد نظر ارسال می‌کنند.

ویروس «آبله میمون» چگونه انتقال پیدا می‌کند

گزارش خطا
برچسب ها: آبله میمون
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر