کد خبر: ۹۲۷۸
۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۶
امضای تفاهم نامه امنیتی با ازبکستان می‌تواند روابط ما را بیش از پیش گسترده‌تر، همه جانبه‌تر و قوی‌تر کند.

وزیر کشور با اشاره به حضورش در نشست وزیران کشور‌های عضو پیمان شانگ‌های گفت: تفاهم نامه امنیتی در حاشیه این نشست بین ایران و ازبکستان به امضا رسید.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از ایرنا، احمد وحیدی درباره سفر خود به ازبکستان برای شرکت در نشست وزیران کشور‌های عضو پیمان شانگ‌های گفت: شانگ‌های سازمان مهمی است که ایران به عنوان ناظر در این سازمان حضور دارد، اما اکنون مراحل عضویت ایران در سازمان شانگ‌های درحال طی شدن است.

وی ادامه داد: از آنجا که با عضویت رسمی ایران در سازمان شانگ‌های موافقت شده، لازم است جمهوری اسلامی ایران در این جلسات حضور فعال داشته باشد.

احمد وحیدی: ایران و ازبکستان تفاهم نامه امنیتی امضا کردند

وزیر کشور خاطرنشان کرد: این نشست، چهارمین نشست وزرای کشور‌های عضو شانگ‌های بود که برگزار شد و از ایران هم برای حضور در این نشست دعوت شده بود.

وی تصریح کرد: به عنوان نماینده ایران در این نشست آمادگی و ظرفیت‌های خود در کمک هر چه بیشتر به سازمان شانگ‌های را اعلام کردم، در کنار این نشست، ملاقات‌های دوجانبه با وزرای کشور‌های عضو هم برگزار شد که مهم بود.

وحیدی همچنین از امضای یادداشت تفاهم امنیتی بین ایران و ازبکستان در حاشیه این نشست خبر داد و تأکید کرد: امضای این تفاهم نامه می‌تواند روابط ما را بیش از پیش گسترده‌تر، همه جانبه‌تر و قوی‌تر کند.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر