کد خبر: ۹۲۸۴
۳۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۶
خبر خوبی که برای پزشکان داریم این است که سقف درآمد کارانه پزشکان شاغل در مناطق محروم برداشته شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در آستانه اول شهریور، زادروز بوعلی سینا و روز پزشک گفت: خبر خوبی که برای پزشکان داریم این است که سقف درآمد کارانه پزشکان شاغل در مناطق محروم برداشته شده است.

به گزارش اکوپل نیوز، بهرام عین‌ اللهی با بیان این مطلب اظهار داشت: بخاطر برداشتن سقف کارانه در صورتی که پزشکان و کادر سلامت به مناطق محروم بروند، می‌توانند از درآمد خوبی برخوردار باشند و از طرفی دیگر مردم این مناطق هم می‌توانند از خدمات همه متخصصان رشته‌های پزشکی بهره‌مند باشند.

وی خاطرنشان کرد: با تصمیم جدید، هم دسترسی مردم این مناطق به پزشکان متخصص بهتر می‌شود و هم درآمد کادر سلامت ارتقا می‌یابد.

وزیر بهداشت: سقف کارانه پزشکان شاغل در مناطق محروم برداشته شد

بودجه مانع اصلی اجرا نشدن طرح پزشک خانواده

وزیر بهداشت همچنین درباره آخرین اقدامات طرح پزشک خانواده نیز گفت: در رابطه با طرح پزشک خانواده این وزارتخانه به طور کامل آمادگی اجرای آن را در سراسر کشور دارد.

وی تصریح کرد: اما مانع اصلی که در راستای اجرای طرح پزشک خانواده وجود دارد، بحث بودجه است، چون بودجه موردنظر اگر تامین شود ما مشکلی برای اجرای آن نداریم و این طرح هم همانند طرح دارویار در حوزه سازمان و غذا و دارو نیز در سراسر کشور اجرایی خواهد شد.

عین‌ اللهی اظهار داشت: البته اکنون طرح پزشک خانواده در دو استان مازندران و فارس در حال اجراست که وزارت بهداشت برای اجرای این طرح در سراسر کشور بسته‌هایی را آماده کرده است و با تامین منابع مالی آن می‌توانیم این طرح را هم اجرا کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیشتر گفته بود که طرح پزشک خانواده از جمله طرح‌هایی است که ۱۸ سال بر روی آن مطالعه صورت گرفته و اجرایی شدن آن نیازمند نهایی‌سازی پرونده الکترونیک است.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر