کد خبر: ۱۰۰۶۲
۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۲
دولت آرژانتین از قطر خواست محسن رضایی را که به این کشور سفر کرده بازداشت کند و تحویل دهد.

دولت آرژانتین تعدادی از مقامات ارشد ایران را به ارتباط ودخالت در انفجار آمیا متهم می‌کند و از طریق پلیس بین الملل حکم بازداشت قرمز صادر کرده است.

به گزارش اکوپل نیوز؛ دولت آرژانتین از قطر خواست محسن رضایی را که به این کشور سفر کرده بازداشت کند و تحویل دهد.

محسن رضایی در سال ۱۳۷۳ فرمانده سپاه پاسداران بود و آرژانتین وی را به ارتباط با انفجار سال ۱۹۹۴ (۱۳۷۳) در پایتخت این کشور متهم می‌کند و به همین دلیل به دنبال بازداشت اوست.

محسن رضایی از سوی دادستان‌های آرژانتین متهم به مشارکت در برنامه ریزی انفجار مرکز یهودیان (امیا) بوینس آیرس در سال ۱۹۹۴ است. در این انفجار ۸۵ نفر کشته و ۳۰۰ نفر زخمی شدند.

درخواست دولت آرژانتین از قطر برای بازداشت «محسن رضایی»

دیدار محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور با شیخ تمیم امیر قطر در دوحه قطر

در این خبر که توسط خبرگزاری رسمی آرژانتین (تیلام) منتشر شده است، دادستان‌های آرژانتین درخواستی به وزارت خارجه این کشور ارسال کردند و خواستند "از همه ابزار‌های دیپلماتیک برای بازداشت محسن رضایی استفاده شود".

در این درخواست به اعلام قرمز اینترپل (پلیس بین الملل) برای بازداشت محسن رضایی و بریده روزنامه‌ها درباره خبر‌های سفر محسن رضایی به قطر اشاره شده است.

یک منبع دیپلماتیک هم به خبرگزاری فرانسه گفت وزارت خارجه آرژانتین بعد از اینکه از حضور محسن رضایی در قطر مطمئن شد؛ با درخواست دادستان‌ها موافقت کرد.

همچنین وزیر خارجه آرژانتین (سانتاگو کافیرو) نیز در همین ارتباط، از سفیر این کشور در قطر خواست به صورت فوری با وزارت خارجه قطر تماس گرفته و موضوع را مطرح کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر