کد خبر: ۱۰۲۶۹
۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸
پزشکان تا پیش از پایان دوره تعهد خدمت اجازه دایر نمودن مطب و داروخانه در خارج از شهرستان محل تعهد را ندارند.

نمایندگان مردم در مجلس مقرر کردند تا پزشکان تا پیش از پایان دوره تعهد خدمت اجازه دایر نمودن مطب و داروخانه در خارج از شهرستان محل تعهد را ندارند.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۱ دی ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی طرح اصلاح قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی و تخصصی با ماده ۲ این طرح موافقت و ماده ۱ آن را جهت بررسی بیشتر به کمیسیون آموزش ارجاع نمودند.

پزشکان تا پیش از پایان دوره تعهد خدمت اجازه دایر نمودن مطب و داروخانه را ندارند

براساس ماده ۲ مصوب شده این طرح؛ تبصره (۲) بند (۳) ماده واحده قانون، به شرح زیر اصلاح می‌شود:

تبصره ۲ - موارد زیر در مورد مشمولان این قانون تا قبل از اتمام تعهدات ممنوع می‌باشد.

الف - انجام تعهدات و فعالیت پزشکی انتفاعی خارج از استان محل تعهد و نیز دایر نمودن مطب و تاسیس داروخانه خارج از شهرستان محل تعهد.

ب - تحویل مدرک تحصیلی و ریزنمرات، صدور تاییدیه تحصیلی و گواهینامه علمی

در ماده ۱ ارجاعی به کمیسیون جهت بررسی بیشتر آمده بود؛ م تبصره (۱) بند (۳) قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره‎های تحصیلات تکمیلی و تخصصی مصوب ۱۳۸۹،۰۱،۲۹ با اصلاحات و الحاقات بعدی، به شرح زیر اصلاح می‌شود:

تبصره ۱ - تعهد اخذ شده برای کلیه مشمولان این بند از جمله پزشکان تخصصی پایه (داخلی، جراحی عمومی، داخلی اطفال، جراحی زنان، طب اورژانس و بیهوشی) و تخصص عفونی و تخصص جراحی مغز و اعصاب ۱/۷ برابر دوره تحصیلی مصوب با اعمال ضرایب منطقه‌ای و برای سایر رشته‌های تخصصی پزشکی ۲/۲ برابر دوره تحصیلی مصوب با اعمال ضرایب منطقه‌ای می‌باشد. ضریب نهایی در محاسبه مدت تعهد مشمولان، نباید از عدد یک بیشتر شود و همچنین مدت تعهدات هیچ کدام از مشمولان این بند پس از لازم الاجرا شدن این قانون، نباید از مدت تعهدات او پیش از لازم الاجرا شدن آن بیشتر شود.

گزارش خطا
برچسب ها: مجلس پزشک
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر