کد خبر: ۱۰۳۳۸
۱۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۸
وزیر کشور گفت: بازداشت سه نفر در ارتباط با مسمومیت دانش آموزات کذب است.

وزیر کشور گفت: براساس گزارش دستگاه‌ها از بررسی‌های صورت گرفته در مکان‌های مورد نظر، عامل خاصی پیدا نشده است و تاکنون گزارشی قطعی نسبت به اینکه ماده خاص و سمی بوده باشد، انجام نشده است.

به گزارش اکوپل نیوز، دکتر احمد وحیدی عصر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: حوادث اخیر مسمومیت عزیزان دانش‌ آموز که موجب نگرانی مردم در چند استان شده بود، جلسه‌ای را با حضور وزیر آموزش و پرورش، مسئولان وزارت بهداشت، سازمان پدافند غیر عامل، دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی و استاندارانی که در استانهایشان این موضوع مطرح شده بود، برگزار شد.

وی با اشاره به جمع بندی این نشست اظهار کرد: درصد بالایی از آنچه که تحت عنوان عارضه برای فرزندان اتفاق افتاده است، ناشی از عوامل خارجی نبوده است و بیشتر اضطراب و نگرانی‌هایی بود که براثر طرح این موضوع پیش آمده بود.

وزیر کشور: دستگیری افرادی در ارتباط با مسمومیت دانش آموزان صحت ندارد

وزیر کشور ادامه داد: آن دسته از افرادی که عوارضی، چون سردرد، سرگیجه و سوزش گلو داشتند، بلافاصله به بیمارستان منتقل شدند و اکثر آن‌ها در همان ساعت اولیه از بیمارستان مرخص شدند و آن‌هایی که بیماری زمینه‌ای داشتند برای اطمینان خاطر، دیرتر مرخص شدند.

وحیدی درباره عوامل این حادثه هم اظهار کرد: براساس گزارش دستگاه‌ها از بررسی‌های صورت گرفته در مکان‌های مورد نظر، عامل خاصی پیدا نشده است و تاکنون گزارشی قطعی نسبت به اینکه ماده خاص و سمی بوده باشد، انجام نشده است.

وی تاکید کرد: هنوز نمی‌توانیم درباره اینکه آیا این اتفاقات یک ماجراجویی شخصی یا داخلی است یا به عوامل بیرون از مدرسه ارتباط دارد، اظهار نظر قطعی داشته باشیم. هنوز مواردی هم پیدا نشده که مربوط به عامل مشخصی باشد، از این رو، کار دستگاه‌های اطلاعاتی ادامه دارد.

وزیر کشور همچنین اظهار کرد: دشمنان ما و آن‌هایی که علاقه دارند کشور را با عملیات مختلف دچار مشکل کنند، بر این موضوع تلاش دارند تا با خباثت خود، با روح و روان عزیزان و دلبندان ما بازی کنند و آن‌ها را دچار هراس سازند.

وحیدی خاطرنشان کرد: این موضوع در رسانه‌های معاند و مزدور دیده می‌شود. بعضی هم خارج از دستگاه تخصصی، موضع گیری می‌کنند که قرین به صحت نیست و نباید هراس افکنی و عزیزان خانواده را نگران کنند.

وی افزود: وزیر محترم آموزش و پرورش و وزارت بهداشت و سایر دستگاه‌ها در میدان هستند و کار را دنبال می‌کنند و هر مقدار که جزئیاتی به دست آید بلافاصله به استحضار ملت شریف ایران خواهد رسید.

وزیر کشور بر پرهیز از هراس‌افکنی تاکید کرد و ادامه داد: بیگانگان مایلند مدارس را به تعطیلی بکشانند که باید مراقبت کرد و دستگاه‌های اطلاعاتی و تخصصی هم کار خود را دنبال می‌کنند.

وحیدی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر وجود برخی خبر‌ها درباره بازداشت سه نفر در ارتباط با مسمومیت‌ها هم گفت: خبر‌های مختلفی که داده می‌شود کذب است.

وی تصریح کرد: پیش از این هم خبر‌هایی مبنی بر فلج شدن برخی از دانش آموزان منتشر شده بود که کذب محض است و موضوع دستگیری افراد در این رابطه هم تکذیب می‌شود.

وزیر کشور افزود: البته دستگاه‌های اطلاعاتی کار را دنبال می‌کنند و اگر افرادی به هر نحوی در این زمینه موثر بوده باشند یا وابستگی به گروهکی داشته باشند که البته هنوز برای ما مشخص نیست، یا کسانی از سر ماجراجویی چه در داخل و بیرون مدرسه باشند، به ملت شریف ایران اطلاع داده می‌شود، اما تاکنون چنین سرنخی دیده نشده است.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر