کد خبر: ۱۰۴۸۹
۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۳:۵۶
جمهوری آذربایجان ۹ نفر از شهروندان این کشور را به اتهام ارتباط با ایران و برنامه‌ریزی برای «کودتا و ترور مقامات» این کشور بازداشت کرد.

جمهوری آذربایجان روز سه‌شنبه ۲۶ اردیبهشت از بازداشت دست‌کم ۹ نفر از شهروندان این کشور به اتهام ارتباط با جمهوری اسلامی ایران و برنامه‌ریزی برای «کودتا و ترور مقامات» این کشور خبر داد.

به گزارش اکوپل نیوز؛ جمهوری آذربایجان روز سه‌شنبه اعلام کرد که رئوف‌الله آخوندزاده، فرزندش مرسل و هفت نفر دیگر را که زیر نظر رئوف‌الله آخوندزاده فعالیت می‌کردند، بازداشت کرده است.

این بازداشت‌ها در شرایطی است که تنش‌ها میان باکو و تهران در ماه‌های اخیر شدت گرفته است.

وزارت کشور، سرویس امنیتی و دادستانی کل این کشور قفقاز جنوبی در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند این افراد دستگیر شده «برای سرویس‌های ویژه ایرانی» فعالیت می‌کردند.

بر اساس این بیانیه، اعضای این گروه در حال برنامه‌ریزی برای «سرنگون کردن خشونت‌آمیز دولت و ترور شخصیت‌های برجسته و مقامات ارشد» بودند.

۹ نفر در آذربایجان به اتهام ارتباط با تهران و برنامه‌ریزی برای ترور و کودتا بازداشت شدند

پیشتر شش نفر متهم به کودتا به دستور ایران در اوایل آوریل در جمهوری آذربایجان دستگیر شده بودند.

همچنین پیشتر چهار نفر از اعضای سفارت ایران در باکو از جمهوری آذربایجان اخراج شدند و تهران نیز چهار دیپلمات آذربایجانی را اخراج کرد.

روابط بین جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی در ماه‌های اخیر وخیم‌تر شده؛ به ویژه در ژانویه، زمانی که یک مرد مسلح به سفارت باکو در تهران حمله کرد و یک دیپلمات را کشت و دو افسر امنیتی سفارت را مجروح کرد.

وزارت امور خارجه آذربایجان، ایران را متهم کرد که کمپین ضد آذربایجانی در رسانه‌ها به راه انداخته و «حمله را تشویق کرده است».

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر