کد خبر: ۱۰۵۶۸
۱۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۸
دارایی خالص ایلان ماسک پس از افزایش ارزش شرکت خودرو ساز برقی تسلا، از ژانویه ۲۰۲۳ تا کنون ۵۵.۳ میلیارد دلار افزایش یافته و به ۱۹۲میلیارد دلار رسیده است.

ایلان ماسک عنوان خود را به عنوان ثروتمندترین فرد جهان پس گرفت و برنارد آرنو، رئیس غول کالا‌های لوکس فرانسوی خانه مد لویی ویتون و موئه هنسی که به طور مخفف ال ام‌وی‌اچ خوانده می‌شود را به رتبه دوم فرستاد.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از بی بی سی؛ دارایی خالص ایلان ماسک پس از افزایش ارزش شرکت خودرو ساز برقی تسلا، از ژانویه ۲۰۲۳ تا کنون ۵۵.۳ میلیارد دلار افزایش یافته و به ۱۹۲میلیارد دلار رسیده است.

ایلان ماسک مجددا ثروتمندترین فرد جهان شد

ثروت آقای آرنو براساس گزارش بلومبرگ ۲۴.۵ میلیارد دلار کاهش یافته و به ۱۸۷ میلیارد دلار رسیده است.

پس از او جف بزوس، رئیس شرکت آمازون و بیل گیتس، بنیان‌گذار شرکت مایکروسافت در جایگاه‌های سوم و چهارم قرار دارند.

آقای آرنو ۷۴ ساله در ماه دسامبر ۲۰۲۲ زمانی که سهام ال ام‌وی‌اچ با افزایش تقاضا برای کالا‌های لوکس افزایش یافت، از آقای ماسک ۵۱ ساله در فهرست ثروتمندان پیشی گرفت.

در همین حال سهام شرکت تسلا که آقای ماسک بیشتر ثروت خود را از آن به دست می‌آورد، به دلیل نگرانی‌ها در خصوص مدیریت همزمان توییتر و تسلا توسط وی و احتمال کاهش حضور آقای ماسک در تسلا، به شدت سقوط کرد.

با این حال، سهام تسلا از ابتدای سال جاری تقریبا ۹۲ درصد بازگشته است، زیرا سرمایه‌گذاران پس از انتصاب یک مدیر اجرایی جدید برای توییتر توسط آقای ماسک، اطمینان خاطر بیشتری پیدا کرده‌اند.

سفر او به چین در این هفته برای بحث در مورد تسلا نیز باعث قرار گرفتن وی در صدر خبر‌ها شده و در عین حال این شرکت خودروسازی از افزایش علاقه به هوش مصنوعی سود می‌برد.

در مقابل سهام ال ام‌وی‌اچ، که صاحب برند‌هایی از جمله لویی ویتون و کریستین دیور است، کاهش یافته است.

پس از ثبت یک رکورد در آوریل، سهام این شرکت به شدت کاهش یافت و از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون ۱۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

آقای آرنو که یکی از بنیانگذاران غول کالا‌های لوکس در سال ۱۹۸۷ است. وی مالک اکثریت سهام این مجموعه است که با ارزش‌ترین شرکت اروپایی محسوب می‌شود.

در ژانویه امسال، وی دخترش دلفین آرنو ۴۷ ساله را به عنوان رئیس خانه مد دیور به عنوان بخشی از تغییرات در ال ام‌وی‌اچ منصوب کرد.

هر پنج فرزند آقای آرنو پست‌های مدیریتی در برند‌های این گروه تجاری دارند.

براساس گزارش بلومبرگ، جف بزوس بنیانگذار آمازون، سومین فرد ثروتمند جهان با ثروت ۱۴۶ میلیارد دلار است.

بیل گیتس، یکی از بنیانگذاران شرکت مایکروسافت نیز ۱۲۶ میلیارد دلار ثروت دارد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر