کد خبر: ۱۰۰۵۱
۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳
رابرت مالی گفت: تغییر یک رژیم سیاسی با اصرار از واشنگتن، سیاست ما نیست. سیاست ما حمایت از حقوق بنیادین شهروندان ایرانی، مانند تمام شهروندان جهان است.

رابرت مالی، دیپلمات ارشد ایالات متحده آمریکا و یکی از اعضای تیم دولت‌های دموکرات در مذاکرات هسته‌ای با ایران می‌گوید مذاکرات احیای برجام دیگر در دستور کار واشنگتن قرار ندارد و تمرکزی هم روی آن نیست.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از یورونیوز؛ رابرت مالی، فرستاده ویژه دولت جو بایدن در امور ایران روز دوشنبه به شبکه سی ان‌ان گفت: «دیپلماسی راه جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است. خواهیم دید که آیا این دولت تمایلی به دستیابی به توافق دارد [یا نه؟]، اما در حال حاضر تمرکزی بر آنچه جریان دارد است، چرا که گفتگو‌ها متوقف شده است.»

رابرت مالی: مذاکرات برجام در دستور کار ما هم نیست، حمایتی از تغییر حکومت ایران نمی‌کنیم

آقای مالی که یکی از مذاکره‌کنندگان ارشد آمریکایی در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما با جمهوری اسلامی ایران هم بوده با تاکید بر تمایل دولت بایدن بر احیای برجام گفت: «دلیل به بن بست رسیدن گفتگو‌ها و اینکه تمرکز ما دیگر بر‌آن نیست این است که ایران در دو ماه گذشته موضعی را در پیش گرفته که اساسا به بازگشت به توافق [سال ۲۰۱۵]نامربوط است. خواسته‌هایی را مطرح کردند که هیچ ربطی به برجام نداشت. تا زمانی که این وضعیت ادامه دارد، گفت‌وگویی در کار نخواهد بود.»

«تغییر حکومت ایران سیاست واشنگتن نیست»

رابرت مالی در بخش دیگری از همین گفتگو فرض تلاش ایالات متحده برای تغییر رژیم سیاسی در ایران را رد کرد و گفت: «تغییر یک رژیم سیاسی با اصرار از واشنگتن، سیاست ما نیست. سیاست ما حمایت از حقوق بنیادین شهروندان ایرانی، مانند تمام شهروندان جهان است. حکومت ایران به تصمیم مردم ایران بستگی دارد. موضع ما، که کاملا روشن است، حمایت از حقوق بنیادین بشر زنان و مردان عادی ایران است.»

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر