کد خبر: ۱۰۲۶۵
۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۹
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش:
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: مسئله انتشار سئوالات، قبل از آزمون در آموزش و پرورش صحت ندارد.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: مسئله انتشار سئوالات، قبل از آزمون در آموزش و پرورش صحت ندارد و این موضوع نیازمند همکاری و مساعدت سایر دستگاه‌ها برای حفاظت از برگزاری آزمون است.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از وزارت آموزش و پرورش، محسن زارعی در نشست تخصصی مدیران کل آموزش و پرورش شرق کشور اظهار کرد: دروس عمومی از کنکور حذف شده و منوط به سوابق تحصیلی می‌شوند که وابسته به آزمون‌های برگزار شده در آموزش و پرورش است، لذا این آزمون‌ها امنیت و دقت بیش از پیش می‌طلبد.

انتشار سئوالات قبل از آزمون نهایی صحت ندارد

وی خاطرنشان کرد: آزمون‌های آموزش و پرورش در محیط قرنطینه کامل و امن اجرا و برگزار می‌شود، به صورتی که تمام فرایند طراحی سوال، تایپ و تکثیر با وسعت دید در محیط‌های حفاظتی و امن انجام می‌شود.

وی بیان کرد: در حوزه‌های تصحیح نیز از دبیران متخصص همان درس استفاده می‌شود و برای جلوگیری از سوگیری در تصحیح برگه‌های امتحانی، طرح تصحیح الکترونیکی در امتحانات دی ماه به صورت آزمایشی در برخی نقاط کشور انجام می‌شود تا در صورت نبود مشکل در کشور اجرایی شود.

وی افزود: مسئله انتشار سئوالات، قبل از آزمون در آموزش و پرورش صحت ندارد و این موضوع نیازمند همکاری و مساعدت سایر دستگاه‌ها برای حفاظت از برگزاری آزمون است.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش در پایان گفت: ارزشیابی به نظام آموزشی جهت می‌دهد، بنابراین سنجش درست، با دقت و سلامت اهمیت بسیاری دارد و باید تمام جوانب در آن رعایت شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر