کد خبر: ۱۰۳۱۹
۰۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۰۱:۵۰
وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری در شهرستان خوی تاکنون سبب مصدومیت ده‌ها تن از ساکنان این مناطق و مرگ ۲ تن شده است.

وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری در شهرستان خوی تاکنون سبب مصدومیت ده‌ها تن از ساکنان این مناطق و مرگ ۲ تن دیگر شده است.

به گزارش اکوپل نیوز؛ صادق محمودی، سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری در شهرستان خوی گفت: در ساعت ۲۱:۴۴ امروز زلزله‌ای به بزرگی ۵.۹ ریشتری شهرستان خوی در استان آذربایجان غربی را لرزاند. این زلزله در عمق هفت کیلومتری از سطح زمین رخ داده و در مناطق مختلفی از استان‌های آذربایجان غربی و شرقی احساس شده است.

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور از آماده‌باش کامل اورژانس و بیمارستان‌های در دو استان آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی خبر داد گفت: درپی زلزله رخ داده در شهرستان خوی که در نقاط مختلفی از شمالغرب کشور نیز احساس شده است، شاهد ترک خوردگی در دیوار بیمارستان خوی بودیم و همین موضوع نیز احتمال وجود خسارت زیاد در سطح شهر را افزایش داده است.

وی با بیان اینکه در نخستین اقدام سه دستگاه آمبولانس از دانشگاه علوم پزشکی تبریز و چهار دستگاه آمبولانس نیز از ارومیه به مناطق تحت تاثیر زلزله اعزام شده است، گفت: گزارش‌ها و برآورد‌های اولیه حاکی از وجود خرابی در نقاط مختلفی از شهر است. تاریکی هوا یکی از مواردی است که اقدامات نیرو‌های ارزیاب را با سختی روبه رو کرده است.

مرتضی مرادی‌پور، معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر به تشریح وضعیت جمعیتی شهرستان خوی و مناطق تحت تاثیر از زلزله امشب پرداخت و گفت: در مجموع ۲۶۱ هزار و ۳۸۷ نفر در پوشش ۷۷ هزار و ۹۲۰ خانواده تحت تاثیر این زلزله قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه دو شهر و ۸۶ روستا متاثر از زلزله ۵.۹ ریشتری خوی بودند، گفت: ۲۳ تیم عملیاتی از همان دقایق نخست وقوع زلزله به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند.

پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر تازه‌ترین آمار مصدومان ناشی از زلزله را ۲۹ تن اعلام کرد و گفت: برابر ارزیابی‌های انجام شده در حدود ۲۶ روستا خساراتی نظیر ترک خوردگی دیوار‌ها را شاهد هستیم. آماده باش امدادگران هلال احمر و جستجو‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.

روابط عمومی جمعیت هلال احمر در اعلام تازه‌ترین آمار فوتی‌های زلزله خوی به نقل از مرکز EOC اورژانس کشور از افزایش شمار جانباختگان به سه تن خبر داد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر