کد خبر: ۱۰۴۷
۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۵
واردات چین از آمریکا در نیمه اول امسال ۵۵.۵ درصد نسبت به سال گذشته جهش کرد و به ۸۷.۹۴ میلیارد دلار رسید.

داده‌های جدید نشان می‌دهد میزان خرید کالا‌های آمریکایی توسط چینی‌ها همچنان خیلی کمتر از میزان توافق شده در توافق تجاری بین دو کشور است با این حال واردات چین از آمریکا در کل رشد کرده است.

به گزارش مهر ، داده‌های جدید مؤسسه تجارت بین‌الملل پترسون آمریکا نشان می‌دهد میزان خرید کالا‌های آمریکایی توسط چینی‌ها همچنان خیلی کمتر از میزان توافق شده در توافق تجاری بین دو کشور است با این حال واردات چین از آمریکا در کل رشد کرده است.

در ژانویه ۲۰۲۰ قبل از پاندمی کرونا و در زمان ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ چین توافق کرده بود در ۲ سال آینده ۲۰۰ میلیارد دلار از آمریکا کالا و خدمات خریداری کند، اما هم داده‌های چین و هم داده‌های آمریکا نشان می‌دهد که تا ماه ژوئن چین کمتر از ۷۰ درصد سطح خرید هدف سالانه خود را انجام داده است.

رشد واردات چین



طبق داده‌های وزارت کشاورزی آمریکا خرید‌های کشاورزی چین بیش از همه به سطح هدف سالانه نزدیک شده و به ۹۰ درصد سطح توافق شده رسیده است.

واردات چین از آمریکا در نیمه اول امسال ۵۵.۵ درصد نسبت به سال گذشته جهش کرد و به ۸۷.۹۴ میلیارد دلار رسید. این میزان ۴۹.۳ درصد بالاتر از سطح ثبت شده در ۶ ماه ابتدایی ۲۰۱۹ است.

در همین زمان صادرات چین ۴۲.۶ درصد نسبت به ۶ ماه ابتدایی ۲۰۲۰ و ۲۶.۸ درصد نسبت به ۶ ماه ابتدایی ۲۰۱۹ جهش کرد و به ۲۵۲.۸۶ میلیارد دلار رسید.

به این ترتیب علی‌رغم تنش‌های بین دو کشور، چین همچنان بزرگترین شریک تجاری آمریکا باقی مانده است.

وزیر امور خارجه چین، وانگ یی، روز دوشنبه در دیدار با معاون وزیر خارجه آمریکا وندی شرمن در بخشی از تشریح ۳ درخواست تجاری گسترده پکن از واشنگتن گفت آمریکا باید تعرفه‌ها را بردارد.

سخنگوی وزارت تجارت چین، گائو فنگ، در کنفراس خبری ۱۵ جولای از تأیید اینکه آیا هنوز توافق تجاری فاز ۱ اجرا می‌شود یا خیر، سر باز زد.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر