کد خبر: ۱۰۴۸۷
۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۳:۱۳
این بیماران با علائم دل‌درد، اسهال، استفراغ و شکم درد به مراکز درمانی این شهرستان مراجعه کرده بودند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام از مسمومیت ویروسی تعداد ۳۳۳ نفر از شهروندان در شهر بدره و مراجعه آنان به مراکز درمانی خبر داد.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از ایسنا؛ دکتر جاسم محمدی با اعلام این خبر گفت: این بیماران با علائم دل‌درد، اسهال، استفراغ و شکم درد به مراکز درمانی این شهرستان مراجعه نموده و توسط همکاران ما اقدامات درمانی به موقع برای آنان انجام شده که این بیماران یا ترخیص شده و یا در حال طی کردن مراحل درمان خود می‌باشند.

وی افزود: از دو شب پیش به طور ناگهانی حدود ۷۰ نفر از شهروندان در این شهرستان با علائم اسهال و استفراغ به اورژانس مراجعه نمودند که این آمار تا رقم ۳۳۳ نفر افزایش یافته است.

مسمومیت ۳۳۳ نفر در شهر بدره ایلام

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام خاطرنشان ساخت: شواهد علمی و معاینات بیماران نشان می‌دهد که این بیماری، از دسته بیماری‌های ویروسی می‌باشد که معمولاً در فصل بهار و اوایل پاییز به صورت اپیدمی اتفاق می‌افتد.

وی ابراز داشت: طبق آمار‌های وزارت بهداشت در طول سال بالغ بر ۴ هزار اپیدمی مربوط به بیماری‌های ویروسی متفرقه در کشور اتفاق می‌افتد و گاهی اوقات در مناطقی به طور ناگهانی آمار‌های مربوط به این اپیدمی‌ها افزایش پیدا می‌کند.

دکتر محمدی یادآور شد: خوشبختانه آمار مراجعان و بیماران در این منطقه در حال فروکش کردن است و همکاران ما در حوزه بهداشت ضمن انجام تمهیدات لازم؛ نیاز‌های دارویی مربوط به این بیماری را فراهم نموده‌اند که ان‌شاالله این اپیدمی به تدریج در شهرستان بدره فروکش نماید و شاهد سلامت شهروندان عزیز باشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر