کد خبر: ۱۰۵۵۴
۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۶
پارلمان اوکراین لایحه دولت زلنسکی برای تحریم علیه ایران به دلیل ارسال سلاح‌های مرگبار به روسیه را تصویب کرد.

پارلمان اوکراین لایحه دولت زلنسکی برای تحریم علیه ایران به دلیل ارسال سلاح‌های مرگبار به روسیه را تصویب کرد.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از دویچه وله؛ بسته تحریم‌های کی‌یف علیه تهران یک روز پس از تهاجم گسترده روسیه به اوکراین با استفاده از پهپاد‌های "شاهد" ساخت جمهوری اسلامی ایران، به تصویب پارلمان اوکراین رسید.

حملات روز گذشته، یکشنبه ۲۸ مه (۷ خرداد) روسیه به اوکراین با استفاده از پهپاد‌های انتحاری "شاهد" بزرگ‌ترین حمله پهپادی به کی‌یف از ابتدای تهاجم روسیه تاکنون بوده است.

پارلمان اوکراین تحریم‌های گسترده علیه ایران را تصویب کرد

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پارلمان اوکراین در پایگاه اینترنتی اطلاع‌رسانی خود اعلام کرد: «این قطعنامه، تحریم‌های اوکراین را با اقدامات کل جهان متمدن در مسیر انزوای کامل ایران هماهنگ می‌کند.»

این بسته شامل ممنوعیت "کالا‌های نظامی و دو منظوره" ایران و "تعلیق تعهدات اقتصادی و مالی به نفع ساکنان ایران" می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، یاروسلاو ژلزنیاک، نماینده پارلمان اوکراین در کانال تلگرامی خود به رای ۳۲۸ نماینده به مصوبه بسته تحریمی علیه ایران اشاره کرده است.

تحریم‌ها شامل ممنوعیت کامل عملیات تجاری با ایران، توقف ترانزیت منابع، پرواز‌ها و حمل‌ونقل شهروندان ایرانی از طریق قلمرو اوکراین، امتناع کی‌یف از انجام تعهدات اقتصادی و مالی در رابطه با شهروندان ایرانی و ممنوعیت برای انتقال فناوری‌ها و حقوق مالکیت معنوی آن‌ها می‌شود. همچنین پرداخت الکترونیکی شهروندان ایرانی در اوکراین انجام نخواهد شد.

این مصوبه هنوز باید به امضای ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین برسد و به قانون تبدیل شود. رهبر اوکراین خود لایحه‌ای برای تحریم ۵۰ ساله علیه جمهوری اسلامی ایران را به پارلمان ارائه کرده بود.

زلنسکی هفته گذشته مستقیماً از مقامات جمهوری اسلامی پرسیده بود: "چرا می‌خواهید در ترور روسیه شریک باشید؟ "

میخایلو پودولیاک، مشاور رئیس‌جمهوری اوکراین روز یکشنبه ۲۸ مه (۷ خرداد) گفت که کی‌یف توسط ده‌ها پهپاد شاهد مورد اصابت قرار گرفته است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر