کد خبر: ۱۰۶۲۳
۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹
رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور گفت: بنای ما این است که تعطیلی روز پنجشنبه باشد و تصمیمی برای تغییر نداریم.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور با بیان اینکه هنوز تصمیمی درباره تغییر تعطیلی پنجشنبه نگرفته است، گفت: بنای ما این است که تعطیلی روز پنجشنبه باشد و تصمیمی برای تغییر نداریم.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از ایرنا، میثم لطیفی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران درباره اینکه تعطیلی کارکنان سراسر کشور در روز پنج‌شنبه یا جمعه گفت: هنوز تصمیمی در این زمینه اتخاذ نشده است.

وی درباره تصویب طرحی در کمیسیون اجتماعی مبنی بر تغییر ساعت کاری بیان کرد: منتظر هستیم که این مصوبه در مجلس مطرح و پیش از لایحه برنامه هفتم مصوب شود تا تکلیف ما هم مشخص شود.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی: بنای دولت تعطیلی پنجشنبه است

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور درباره اینکه این تغییر ساعت در شرایط خاص به چه شکلی خواهد بود، عنوان کرد: ساعت کاری کارکنان دولت که از ۴۴ به ۴۰ ساعت تقلیل پیدا کرده، در هفته چهار ساعت کاهش خواهد داشت. ما بررسی کرده‌ایم و بهره‌وری هم نشان داده است که اگر ساعت کاری را کاهش دهیم روی عملکرد تاثیر منفی ندارد.

لطیفی بیان کرد: درباره روز‌های تعطیل از آنجایی که در شهرستان‌ها یک روز تعطیل است، با هدف عدالت میان تهران و شهرستان‌ها پیشنهاد این است که در شهرستان‌ها هم روز‌های کاری همان ۵ روز باشد.

معاون رییس جمهور افزود: درباره تعیین روز تعطیلی ما پیشنهاد خاصی نداشتیم و دوستان در مجلس پیشنهادشان این بود که روز را تعیین کنیم و به نظر جزو اختیارات دولت است؛ اگر قانون شود، ما باید تبعیت کنیم، ولی تا الان جزو اختیارات قوه مجریه بوده است.

وی درباره سامانه سادا گفت: سادا سامانه اموال دولتی است که در وزارت اقتصاد مستقر بوده و به شناسنامه‌دار کردن اموال دولتی و ارزیابی اموال می‌پردازد.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور درباره اقدام سازمان امور استخدامی در این سامانه افزود: همه اطلاعات این سازمان در سادا ثبت شده است.

لطیفی تصریح کرد: ما به همه دستگاه‌ها درباره اموال دولتی نامه فرستاده ایم تا اموال در اختیار خود را در محاسبه بهره وری خود در نظر بگیرند و بنابراین باید اموال آن‌ها تجدیدارزیابی شود و به قیمت روز محاسبه شود.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور به مصوبه امروز دولت درباره بحث انتقال کارمندان به کلانشهر‌ها بود اشاره کرد و گفت: در این مصوبه در خصوص بانوانی که به تبعیت از همسرشان یا سرپرست قانونی‌شان که محل کار آن‌ها در تهران و یا کلانشهر‌ها است، تصمیم گرفته شد که امکان جابجایی داشته باشند.

لطیفی ادامه داد: همچنین برای کسانی که معلولیت دارند و امکان برطرف کردن مشکلات‌شان و یا تجهیزات توانبخشی در محل سکونتشان وجود ندارد، اما در کلانشهر‌ها وجود دارد این مجوز از هیات وزیران اخذ شد که امکان جابجایی داشته باشند.

وی مجوز سوم را مربوط به انتقال بین کلانشهر‌ها عنوان کرد و گفت: با ابلاغ این مصوبه انتقال بین کلانشهر‌ها - غیر از تهران - انجام می‌شود و مشکل برخی از کارکنان رفع می‌شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر