کد خبر: ۱۰۶۲۶
۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰
ولادیمیر پوتین گفت: «هر فردی که علیه ارتش روسیه اسلحه به دست گرفته، خائن است و افرادی که در «شورش مسلحانه» اخیر شرکت کرده‌اند، مجازات خواهند شد.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در پی تشدید درگیری‌ها میان گروه واگنر و ارتش کشورش، خواستار کنارگذاشتن اختلاف‌هایی شد که موجب «سوء‌استفاده دشمنان» می‌شود.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از یورونیوز؛ رئیس جمهوری روسیه در نطق تلویزیونی روز شنبۀ خود، بدون اینکه از فرمانده گروه واگنر نام ببرد، از آنچه اتفاق افتاده است به عنوان «خنجر به پشت کشور و مردم» نام برد.

او با بیان اینکه «نیرو‌های نظامی روسیه دستورات لازم را دریافت کرده‌اند» تأکید کرد که برای حفاظت از کشورش هر کاری را که لازم باشد انجام می‌دهد.

ولادیمیر پوتین:

او با تأکید بر «فریب‌خوردگی» عده‌ای از روس‌ها و ورودشان به یک «ماجراجویی جنایتکارانه» گفت: «هر فردی که علیه ارتش روسیه اسلحه به دست گرفته، خائن است.»

رئیس جمهوری روسیه در ادامه وعده داد همه افرادی که در «شورش مسلحانه» اخیر شرکت کرده‌اند، مجازات خواهند شد.

آقای پوتین گفت که فرمانده گروه واگنر به دلیل «جاه طلبی شخصی» به روسیه «خیانت» کرده است؛ با این وجود پوتین همزمان از شبه‌نظامیان واگنر به عنوان «قهرمانانی» نام برد که دونباس را آزاد کردند.

آقای پوتین در بخش دیگری از سخنان خود، با تأکید بر انجام اقدام‌های «قاطعانه» برای تثبیت وضعیت در شهر «روستوف-نا-دونو» گفت: «پاسخ ما خشن و سختگیرانه خواهد بود.»

پیش‌تر یوگنی پریگوژین، رئیس گروه واگنر از ورود نیرو‌های تحت امرش به شهر «روستوف-نا-دونو» خبر داده بود.

رئیس جمهوری روسیه با اعلام اینکه شب گذشته با فرماندهان ارتش کشورش گفتگو کرده، تاکید کرد که همه دستورات لازم برای مقابله با بحران داده شده است.

آقای پوتین همچنین با تأکید بر کنار گذاشتن اختلافات در روسیه گفت: «ما به اتحاد همه نیرو‌ها نیاز داریم.»

کرملین متن کامل سخنرانی آقای پوتین را با عنوان «درخواستی از شهروندان روسیه» منتشر کرد.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر