کد خبر: ۱۰۶۲۵
۰۳ تير ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹
رئیس گروه شبه نظامی واگنر گفت که نیروهایش از خاک اوکراین وارد روسیه شده‌اند.

رئیس گروه مزدوران نظامی واگنر پس از آنکه روسیه او را به شورش مسلحانه علیه این کشور متهم کرد، بامداد شنبه ۲۴ ژوئن گفت که نیروهایش از خاک اوکراین وارد روسیه شده‌اند.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از یورونیوز؛ یوگنی پریگوژین با انتشار یک پیام ویدئویی مدعی شد که شبه‌نظامیان واگنر وارد شهر «روستوف-نا-دونو» شده‌اند. این شهر قرارگاه فرماندهی نظامی جنوب روسیه است که بر جنگ اوکراین نظارت دارد.

برخی تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نیز از استقرار شبه‌نظامیان واگنر در شهر «روستوف-نا-دونو» حکایت دارند. به گفته برخی منابع خبری، حدود ۳۰۰ نیروی مزدور واگنر در مقر نظامی روسیه در این شهر حضور دارند.

هم‌زمان با ادعای پریگوژین مبنی بر حضور نیروهایش در این شهر که در هزار و ۲۰۰ کیلومتری جنوب مسکو قرار دارد، مقام‌های محلی شهر نیز از شهروندان خواستند که در خانه‌های خود بمانند.

شبه‌نظامیان واگنر وارد خاک روسیه شدند

فرمانده شبه‌نظامیان واگنر در پیام ویدئویی خود گفت که نیروهایش به سمت مسکو می‌روند مگر اینکه سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه و والری گراسیموف، رئیس ستاد کل ارتش روسیه با او دیدار کنند.

رئیس شبه‌نظامیان واگنر همچنین مدعی شد که نیرو‌های تحت امرش یک هلیکوپتر نظامی روسیه را سرنگون کرده‌اند.

آقای پریگوژین که از مدت‌ها پیش با وزارت دفاع روسیه اختلاف دارد، اواخر روز جمعه ۲۳ ژوئن ادعا کرد که وزیر دفاع روسیه دستور حمله به اردوگاه‌های گروه واگنر در اوکراین را داده است.

به دنبال تشدید درگیری‌ها میان مزدوران واگنر و ارتش روسیه و اتخاذ تدابیر امنیتی در شهر‌های مختلف روسیه، خبر‌ها از استقرار خودرو‌های نظامی در مسکو حکایت دارند.

سرگئی سوبیانین، شهردار مسکو از اتخاذ تدابیر «ضدتروریستی» با هدف تقویت امنیت در پایتخت روسیه خبر داد.

فرماندار شهر لیپتسک هم گفت که بزرگراه «ام ۴» که مسکو و روستوف را به هم متصل می‌کند، بسته شده است.

شبه‌نظامیان واگنر وارد خاک روسیه شدند

خبرگزاری روسی تاس به نقل از سخنگوی کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به زودی یک سخنرانی تلویزیونی خواهد داشت.

هم‌زمان با آغاز تحولات جدید در جنوب روسیه، وزارت دفاع اوکراین در حساب کاربری این وزارتخانه در توئیتر نوشت: «ما داریم تماشا می‌کنیم.»

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر