کد خبر: ۱۰۷۵۱
۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۲
حمیدرضا غزنوی گفت: تنوع تولیدات صنعتی ایران بسیار بالاست به‌طوری‌که برخی از محصولات و کالا‌ها به لحاظ کیفیت و قیمت با نمونه مشابه خارجی آن قابل‌رقابت است.

دبیر کل مجمع کارآفرینان ایران با کنزو ساتو، مشاور سازمان تأمین غذایی ژاپن دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از مجمع کارآفرینان ایران؛ در ابتدای این نشست، حمیدرضا غزنوی، دبیر کل مجمع کارآفرینان ایران با تبیین برنامه، راهبرد، اهداف و چشم‌انداز مجمع کارآفرینان ایران، گفت: بزرگ‌ترین واحد‌های تولیدی متعلق به بخش خصوصی عضو مجمع هستند و ما تلاش کرده‌ایم بزرگان تولید را دورهم جمع کنیم.

دبیر کل مجمع کارآفرینان ایران گفت: ما در ایران پیشران‌های اقتصادی بزرگی داریم که با تعداد نیروی کار چندین هزار نفر مشغول به فعالیت هستند و این ظرفیت و آمادگی رادارند که توسعه‌یافته و بزرگ‌تر شوند. البته اگر شما قصد همکاری با ایران رادارید حتماً می‌دانید انرژی و نیروی کار ارزان از مزیت‌های مهم همکاری با کشور ایران است.

حمیدرضا غزنوی: تنوع تولیدات صنعتی ایران بسیار بالاست

غزنوی در ادامه با اشاره به حضور شرکت‌های لبنی ایرانی در خارج از مرز‌های کشور بیان کرد: در دو دهه گذشته شرکت‌های ایرانی در حوزه صنایع غذایی و شیرینی و شکلات پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌اند تا جایی که توانسته‌اند به بیش از ۷۰ کشور دنیا صادرات داشته باشند.

وی در ادامه تأکید کرد: تنوع تولیدات صنعتی ایران بسیار بالاست به‌طوری‌که برخی از محصولات و کالا‌ها به لحاظ کیفیت و قیمت با نمونه مشابه خارجی آن قابل‌رقابت است.

دبیر کل مجمع کارآفرینان ایران بابیان اینکه دیپلماسی (هم‌افزایی و همکاری) خوبی در حوزه اقتصادی میان پیشران‌های اقتصادی و حاکمیت شکل‌گرفته است، افزود: پیشران‌های اقتصادی کشور به دنبال توسعه ارتباطات بین‌المللی هستند و زمینه‌های لازم مهیاست ازاین‌رو مجمع کارآفرینان ایران نیز آماده همکاری‌های همه‌جانبه با دیگر کشورهاست.

در ادامه این دیدار، کنزو ساتو، مشاور سازمان تأمین غذایی ژاپن نیز بابیان اینکه ما معتقد هستیم دولت ایران باید حوزه‌های کلان تولیدی را حمایت کند، گفت: امروز کالا‌های هایتک (High-tech) و کنترل کیفیت از موضوعات اصلی در بازار هستند.

وی در ادامه افزود: کشور ژاپن در سال میلادی گذشته بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار واردات داشته است که ۶۴ درصد از این رقم مربوط به محصولات غذایی بوده است.

کنزو ساتو در ادامه بابیان اینکه ایرانیان به تجارت داخلی علاقه بیشتری نشان می‌دهند و کمتر کسی به بازار‌های بین‌المللی فکر می‌کند، افزود: ژاپن می‌تواند در بخش فنّاوری همکاری خوبی با کشور ایران داشته باشد و حتی می‌توانیم به‌صورت مشترک محصولی را توسعه دهیم تا در ادامه تأییدیه دولت ژاپن را برای صادرات و توسعه اخذ کنیم.

وی بابیان اینکه یکی از وظایف ما تأمین تغذیه در مدارس و غذای رایگان در سربازخانه‌ها است، گفت: هدف ما این است که ایران به‌اندازه بازار ژاپن توجه ویژه‌ای داشته باشد و تا برنامه استراتژیکی بین دو کشور تعریف کنیم.

وی در ادامه گفت: کارخانه‌های کوچک بسیار خوبی در ایران فعال هستند، بهترین روش این است با یکدیگر ادغام شوند تا بتوانند تولیدات انبوه داشته باشند، بنابراین لازم است تأمین مالی خوبی انجام پذیرد و حتماً دراین‌بین نقش بانک‌ها بسیار مهم است. البته در خاورمیانه مشابه این نوع همکاری‌ها وجود دارد هرچند در بعضی از موارد موانع و مشکلاتی هم هست که طبیعی است.

وی همچنین افزود: سابقه همکاری ایران و ژاپن به گذشته‌های دور برمی‌گردد و باید بتوانیم از همین روابط دیرینه در بحث همکاری‌های اقتصادی بهترین بهره را ببریم. شخصا دو سال سعی کردم که رابطه اقتصادی خوبی بین دو کشور برقرار شود که خوشبختانه درزمینه غذا و کشاورزی به موفقیت‌هایی دست‌یافته‌ایم.

کنزو ساتو در پایان تأکید کرد: در بحث تأمین و صادرات مواد غذایی می‌توانیم از تحقیق و توسعه همکاری‌های خود را آغاز کنیم. مطمئن باشید اگر ما اقدام به سرمایه‌گذاری کنیم در اقدام خود جدی خواهیم بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر