کد خبر: ۱۰۷۷۲
۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۸
چین و روسیه در سومین اجلاس طرح ابتکاری کمربند و جاده چین، قراردادی به ارزش ۲٫۵ هزار میلیارد روبل (۲۵٫۸ میلیارد دلار آمریکا) برای عرضه غلات امضا کرده‌اند.

چین و روسیه در راستای تأمین امنیت غذا و انرژی در حال تقویت شراکت با یکدیگر هستند، زیرا هر دو کشور در بحبوحه تنش‌ها با غرب با چالش‌های فزاینده‌ای روبرو هستند.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از اتاق ایران آنلاین؛ چین و روسیه در سومین اجلاس طرح ابتکاری کمربند و جاده چین، قراردادی به ارزش ۲٫۵ هزار میلیارد روبل (۲۵٫۸ میلیارد دلار آمریکا) برای عرضه غلات امضا کرده‌اند که بزرگ‌ترین قرارداد در تاریخ تجارت مواد غذایی میان این دو کشور است.

چین و روسیه قرارداد ۲۵.۸ میلیارد دلاری تجارت غذا امضا کردند

روسیه که در بحبوحه تحریم‌هایی که غرب به دلیل حمله روسیه به اوکراین علیه این کشور وضع کرده است، به دنبال همکاری بیشتر در اوراسیا بوده است، ۷۰ میلیون تن غلات، حبوبات و دانه‌های روغنی را به همسایه جنوبی خود می‌فروشد. همچنین قرار است یک مرکز لجستیکی در کوه‌های اورال روسیه، سیبری و منطقه خاور دور آن ساخته شود تا تجارت چین و روسیه را تسهیل کند.

چین که امنیت غذایی را در بحبوحه تقاضای فزاینده غذا و بازار جهانی نامطمئن به یک اولویت استراتژیک تبدیل کرده است، غذای موردتوافق را طی یک دوره ۱۲ ساله دریافت خواهد کرد. کریدوری که قرار است مواد غذایی از طریق آن حمل شود، به‌زودی با امضای توافقنامه بین دولتی راه‌اندازی خواهد شد.

همکاری اقتصادی بین این دو کشور به دلیل روابط ضعیف با کشور‌های غربی و جنگ در اوکراین، تجارت را محدود کرده و زنجیره تأمین را متوقف کرده است و به همین دلیل چین مواد غذایی و انرژی بیشتری از روسیه خریداری می‌کند. گفته می‌شود صادرات کالا‌های انرژی روسیه به چین در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۷ درصد رشد داشته است.

گزارش خطا
برچسب ها: روسیه چین
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر