کد خبر: ۱۰۸۵۳
۰۶ آبان ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۰
مقوله گردشگری پایدار به انتخاب مکان‌هایی می‌پردازد که بر پایه گردشگری مسئولانه و رویکرد‌هایی زیست محیطی انتخاب شده باشند.

۵ کشور در اروپا به عنوان برترین مقاصد گردشگری پایدار معرفی شده‌اند. گردشگری پایدار بر حفظ هر چه بیشتر طبیعت و تمهیدات زیست‌محیطی تاکید دارد.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از دویچه وله؛ مقوله گردشگری پایدار به انتخاب مکان‌هایی می‌پردازد که بر پایه گردشگری مسئولانه و رویکرد‌هایی زیست محیطی انتخاب شده باشند.

وبسایت "لونلی پلانت" یا "سیاره تنها"، که یکی از ناشران مطرح کتاب‌های راهنمای سفر در دنیاست، به تازگی در وب‌سایت خود بر مبنای اصول گردشگری پایدار ۵ مقصد برتر اروپا برای سفر در سال ۲۰۲۴ میلادی را معرفی کرده است.

مقاصد برتر گردشگری پایدار در اروپا در سال ۲۰۲۴

این فهرست از بین لیستی از مقاصد مورد نظر متخصصان حوزه گردشگری بر اساس معیار‌های توسعه پایدار گزینش شده است.

صدر این فهرست به کشور اسپانیا اختصاص پیدا کرده است.

اسپانیا علاوه بر محبوبیت خاص میان گردشگران به دلیل جاذبه‌های دلفریب و آفتاب بی‌دریغش، به دلیل راه‌اندازی خطوط دوچرخه سواری و اجاره دوچرخه به توریست‌ها و استفاده از اتوبوس‌های برقی و راه‌اندازی خطوط جدید راه آهن به عنوان صدرنشین فهرست گردشگری پایدار در اروپا انتخاب شده است. به عنوان نمونه در شهر والنسیای اسپانیا رونمایی از مزرعه‌های مدرن شهری و تخصیص ۳۰ هزار متر مربع فضای عمومی به معبر عابران پیاده و گسترش خطوط ریلی برای قطار‌های سریع‌السیر بین شهری به عنوان یک مقصد ایده‌آل جلوه گری می‌کند.

کشور کوچک گرینلند که به دلیل پوشش یخی منحصر به فرد و شفق قطبی در پائیز و زمستان گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند، به دلیل اتخاذ سیاست‌هایی مبنی بر کاهش لطمات گردشگری بر محیط زیست از طریق کنترل جذب گردشگر و انتخاب مسیر‌های کوتاه میان اردوگاه و محل‌های بازدید گردشگران به عنوان دومین جایگاه گردشگری پایدار اروپا برگزیده شد.

کشور ولز (بخشی از بریتانیا) به عنوان اولین کشوری که توسعه پایدار را به قانون تبدیل کرد، به دلیل توسعه و گسترش وسیع سیستم ریلی در این کشور سومین مقصد گردشگری پایدار اورپا شد.

پارک ملی دورافتاده "پامبروکشایر" به عنوان یکی از مقاصد گردشگری به زودی از ایستگاه قطار مرکزی جنوب ولز در دسترس خواهد بود. همچنین وجود کافه‌ها و رستوران‌هایی با منو‌های طبیعت‌دوست و گیاه و حشره محور در اطراف مقاصد گردشگری بازدید از ولز را برای دوستداران محیط زیست به خاطره‌ای خوشایند تبدیل می‌کند.

پرتغال به دلیل توسعه مسیر‌های پیاده‌روی برای پربازدیدترین مکان‌های خود به یکی از مقاصد جذاب گردشگری برای توریست‌های اروپایی تبدیل شده که گردشگران می‌توانند ضمن تحرک بدنی از مناظر چشم‌گیر این کشور لذت ببرند.

مسیر لیسبون از پرتغال به کلیسای جامع سانتیاگو ده کومپوستلا در اسپانیا از طریق ایجاد جاده‌هایی مناسب پیاده‌روی به طول ۶۲۰ کیلومتر با تعبیه ایستگاه‌هایی در روستا‌های بین راه و در کنار رودخانه و تامین اقامتگاه‌های شبانه در طول مسیر تجربه بی‌نظیری را برای گردشگران فراهم می‌کند.

پنجمین جایگاه به دلیل وجود مکان‌های جذاب برای مراقبه در طبیعت به کشور‌های حوزه دریای بالتیک می‌رسد. کارشناسان کشور‌های لیتوانی، لتونی و استونی را دارای طولانی‌ترین مسیر مراقبه در طبیعت در اروپا برشمردند. در این کشور‌ها تپه‌های شنی و دریاچه‌ها و رودخانه‌های چشم‌نواز گنجینه‌ای بی‌رقیب برای سفری برای مکاشفه درونی به گردشگر می‌بخشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر