کد خبر: ۱۰۸۸۶
۱۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸
پلیس تنها در صورتی با ورود خودرو‌های دست دوم به کشور موافقت خواهد کرد که شرکت‌های واردکننده این دسته از خودرو‌ها نیز مکلف شوند که حتما خودرو‌های ایمن، کم‌مصرف و دارای استاندارد آلایندگی حداقل یورو۵ را وارد کشور کنند.

رئیس پلیس راهور فراجا با تاکید بر این که شهرداری تهران نباید اتوبوس‌های بازسازی‌شده را وارد کند، گفت: با توجه به مسائل تحریمی، در طرح آزادسازی واردات خودرو، عمده خودرو‌های وارداتی از طریق شرکت‌های تولیدکننده چینی تامین می‌شوند.

به گارش اکوپل نیوز به نقل از ایلنا؛ سردار «سید کمال هادیان‌فر» با تاکید بر این که در طرح آزادسازی واردات خودرو، شرکت‌های واردکننده مکلف شده‌اند که خودرو‌های برخوردار از بالاترین استاندارد‌های روز جهان را به ایران وارد کنند، اظهار داشت: هنوز هیچ خودرویی براساس طرح جدید آزادسازی وارد کشورمان نشده، به نحوی که برخی محموله‌های وارداتی در گمرک مانده‌اند و برای بعضی محموله‌ها نیز صرفا ثبت سفارش انجام شده است.

وی افزود: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، در طرح آزادسازی واردات خودرو قرار است خودرو‌های ایمن و دارای استاندارد آلایندگی یورو۶ وارد کشورمان شود. البته با توجه به مسائل تحریمی، در این طرح عمده خودرو‌های وارداتی از طریق شرکت‌های تولیدکننده چینی تامین می‌شوند. این موضوع البته مربوط به خودرو‌های نو است و آیین‌نامه واردات خودرو‌های دست دوم هنوز در هیات وزیران نهایی نشده و سیستم ثبت سفارش آن باز نشده است. اما در هر صورت، پلیس با واردات خودرو‌های دست دوم بی‌کیفیت مخالف است.

رئیس پلیس راهور: با واردات خودرو‌های دست دوم بی‌کیفیت مخالفیم

رئیس پلیس راهور فراجا تاکید کرد: پلیس تنها در صورتی با ورود خودرو‌های دست دوم به کشور موافقت خواهد کرد که شرکت‌های واردکننده این دسته از خودرو‌ها نیز مکلف شوند که حتما خودرو‌های ایمن، کم‌مصرف و دارای استاندارد آلایندگی حداقل یورو۵ را وارد کشور کنند. در واقع، ما نباید به سراغ واردات خودرو‌هایی برویم که در کشور‌های مبدأ اسقاطی محسوب می‌شوند، چراکه واردات چنین خودرو‌هایی هیچ کمکی به ارتقای سطح ایمنی ترافیک و کاهش آلودگی هوا نمی‌کند.

هادیان‌فر همچنین خاطرنشان کرد: انتقاداتی که مسئولان پلیس راهور در سال‌های اخیر درباره کیفیت پایین خودرو‌های داخلی مطرح کرده‌اند، همه از سر دلسوزی بوده است و ما تمایل داریم که تولیدکنندگان ایرانی به سطحی برسند که خودروهایشان توان رقابت در بازار‌های جهانی را داشته باشد. ضمن این که باید خودرو‌هایی را در اختیار مردم کشورمان بگذاریم که از ایمنی و استاندارد‌های لازم برخوردار باشند و با کوچکترین حادثه‌ای، احتمال بروز آسیب‌های جانی برای سرنشینان آن‌ها وجود نداشته باشد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور ادامه داد: امیدواریم طرح آزادسازی واردات خودرو باعث ایجاد نوعی فضای رقابتی شود تا خودروسازان داخلی به افزایش کیفیت تولیدات خود ترغیب شوند. اگر این اتفاق رخ دهد، قطعا تولیدکنندگان داخلی نیز در بلندمدت نفع خواهند برد. ضمن این که هرچقدر سطح ایمنی خودرو‌های داخلی بالاتر و مصرف سوخت آن‌ها پایین‌تر باشد، اعتماد مردم به این خودرو‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند و انتقادات موجود درباره آن‌ها هم کاهش خواهد یافت.

این مقام ارشد انتظامی درباره آخرین وضعیت صدور مجوز‌های لازم برای واردات یک هزار دستگاه اتوبوس دست دوم توسط شهرداری تهران نیز گفت: براساس مجوز صادرشده توسط هیات دولت در این زمینه، شهرداری تهران نباید اتوبوس‌های بازسازی‌شده را وارد کند، بلکه شهرداری تنها می‌تواند اتوبوس‌هایی را وارد کند که اولا مورد تایید سازمان ملی استاندارد و سازمان حفاظت محیط‌زیست باشند و ثانیا کمتر از ۵ سال از زمان تولید آن‌ها گذشته باشد.

وی در پایان تصریح کرد: قطعا هر نوع وسیله نقلیه‌ای که تاییدیه سازمان ملی استاندارد، سازمان حفاظت محیط‌زیست و دیگر نهاد‌های قانونی ذی‌ربط را نداشته باشد، توسط پلیس پلاک‌گذاری نخواهد شد و این موضوعی است که مسئولان نهاد‌ها و شرکت‌های واردکننده خودرو‌ها و اتوبوس‌های دست دوم باید مورد توجه قرار دهند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر