کد خبر: ۱۰۹۵۱
۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۶
رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: مطالبات شرکت ملی گاز بالغ بر ۹۰ هزار میلیارد تومان بود که از سوی پتروشیمی‌ها معوق و پرداخت نشده بود.

دادگستری استان بوشهر اعلام کرد: نزدیک به یک چهارم مطالبات شرکت ملی گاز وصول شد.

رئیس قوه قضاییه در جلسات مختلف همواره بر استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای کمک به دولت به جهت تسهیل در امر کمک به تحقق شعار سال تاکید کرده است. به همین منظور با پیگیری‌های صورت گرفته از طرف دادگستری استان بوشهر ۲۰ هزار و هشتصد میلیارد تومان از مطالبات شرکت ملی گاز ایران در راستای حفظ حقوق عامه و حقوق بیت المال وصول شد.

مهدی مهر انگیز، رئیس کل دادگستری استان بوشهر با اشاره به بدهی شرکت‌های پتروشیمی مستقر در استان بوشهر به شرکت ملی گاز و معوقه شدن این بدهی‌ها، گفت: مطالبات شرکت ملی گاز بالغ بر ۹۰ هزار میلیارد تومان بود که از سوی پتروشیمی‌ها معوق و پرداخت نشده بود.

کمک ۲۰ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی قوه قضاییه به دولت

وی افزود: دادگستری استان بوشهر به محض اطلاع و گزارش شرکت ملی گاز به این موضوع ورود کرد و در راستای حفظ حقوق عامه و جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال نامه‌ای را به وزیر نفت ارسال و از شخص وزیر نفت خواسته شد تا نسبت به پیگیری موضوع و وصول طلب اقدام کند، که به همین منظور نماینده‌ای از سوی سازمان امور مالیاتی کشور به استان اعزام و دستورات قضایی لازم نیز در خصوص وصول این مطالبات صادر شد.

مهرانگیز با اشاره به وصول بخشی از این مطالبات گفت: با پیگیری‌های دادگستری استان، تاکنون ۲۰ هزار و هشتصد میلیارد تومان معادل حدودی ۲۱ همت (نزدیک یک چهارم) از شرکت‌های پتروشیمی دریافت و به حساب خزانه دولت واریز شد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر حفظ حقوق عامه و حفظ حقوق بیت المال را از اولویت‌های دادگستری استان بوشهر دانست و گفت: در همین راستا دادگستری استان بوشهر نسبت به دریافت مابقی طلب شرکت ملی گاز پیگیر این مساله خواهد بود.

گزارش خطا
برچسب ها: قوه قضاییه
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر