کد خبر: ۱۰۹۷۹
۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹
کشور‌هایی از آمریکای لاتین، اروپا و آسیا هواپیما‌های خود را برای تعمیر به ایران می‌آورند یا اینکه موتور هواپیما را به کشورمان ارسال می‌کنند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از تعمیر و نگهداری هواپیما‌های مسافربری کشور‌های دیگر از آمریکای لاتین، اروپا و آسیا در داخل ایران خبر داد و گفت: به دنبال برقراری پرواز مستقیم ایران و ترکمنستان هستیم.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از تسنیم؛ محمد محمدی بخش با اشاره به اینکه افزایش پرواز‌های مستقیم ایران و ترکمنستان یکی از برنامه‌هایی است که سازمان هواپیمایی کشوری پیگیر آن است، اظهار کرد: هفته گذشته ۲ پرواز هفتگی به عشق آباد را به هواپیمایی قشم ایر ابلاغ کردیم.

تعمیر هواپیما‌های مسافربری اروپایی در ایران

وی افزود: این تعداد پرواز برای شروع خوب است، اما با توجه به اشتراکات زیادی که با کشور ترکمنستان داریم امیدواریم در سفر هیئت همراه وزیر راه و شهرسازی به این کشور مقدمات افزایش پرواز‌های دو کشور را فراهم آوریم.

وی تصریح کرد: در بین کشور‌های منطقه ترکمنستان (عشق آباد) یکی از کم پروازترین مقاصد است؛ بنابراین رایزنی‌های لازم برای برقراری و افزایش پرواز‌های بین دو کشور در حال انجام و به زودی توافقنامه آن امضا خواهد شد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه از به کارگیری امکانات و دانش ایران برای تعمیر نگهداری هواپیما و سیستم‌های فرودگاهی کشور‌های دیگر خبر داد و گفت: در حال حاضر کشور‌هایی از آمریکای لاتین، اروپا و آسیا هواپیما‌های خود را برای تعمیر به ایران می‌آورند یا اینکه موتور هواپیما را به کشورمان ارسال می‌کنند.

محمدی بخش یادآور شد: تایپ این هواپیما‌ها بوئینگ و ایرباس است و در ایران چک‌های سنگین آن‌ها را انجام می‌دهیم، در واقع مدت‌هاست دیگر هیچ هواپیمای ایرانی برای تعمیر و نگهداری به خارج کشور نمی‌رود و امروز ایران به مقصد کشور‌های بسیاری برای تعمیر و نگهداری هواپیما تبدیل شده است.

وی بیان کرد: این دستاورد مهم ملی در شرایطی به دست آمده که تحت شدیدترین تحریم‌های ظالمانه آمریکا قرار داریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر