کد خبر: ۱۰۹۸۲
۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲
بیشتر آلمانی‌ها برای پیشگیری از بارداری ناخواسته به جای قرص از کاندوم استفاده می‌کنند.

بر اساس یک نظرسنجی بیشتر آلمانی‌ها برای پیشگیری از بارداری ناخواسته به جای قرص از کاندوم استفاده می‌کنند. معاف‌شدن زنان از مسئولیت انحصاری در مورد جلوگیری از بارداری و رهایی آن‌ها از عوارض قرص جنبه‌های مثبت این روند است.

به گزارش دویچه وله؛ کاندوم به عنوان اولین وسیله پیشگیری از بارداری در آلمان به شکلی گسترده جایگزین قرص شده است. این را نتیجه نظرسنجی مرکز آموزش بهداشت آلمان (BZgA) نشان می‌دهد. بیش از نیمی از افراد مورد بررسی (۵۳ درصد) گفته‌اند که از کاندوم برای پیشگیری از بارداری استفاده می‌کنند. فقط ۳۸ درصد هنوز قرص مصرف می‌کنند.

این مرکز می‌گوید آمار در سال ۲۰۰۷ برعکس بود. ۱۶ سال پیش ۵۵ درصد از قرص و ۳۶ درصد از کاندوم استفاده می‌کردند. در نظرسنجی سال ۲۱۰۸، میزان مصرف قرص ضدبارداری به ۴۷ درصد کاهش و کاندوم به ۴۶ درصد افزایش یافته بود.

علاقه آلمانی‌ها به استفاده از کاندوم

اثرات منفی قرص ضدبارداری بر جسم و روح زنان

مرکز یاد شده به این نتیجه رسیده است که این تغییر ناشی از نگرش انتقادی فزاینده نسبت به روش‌های پیشگیری از بارداری هورمونی است. در این نظرسنجی که در سال جاری میلادی انجام شده، ۱۰۰۱ بزرگ‌سال از ۱۸ تا ۴۹ سالگی شرکت کرده‌اند. این زنان می‌گویند که پیشگیری از بارداری با هورمون "اثرات منفی بر جسم و روح" آن‌ها دارد.

در سال ۲۰۱۸ تنها ۴۸ درصد زنان این نظر را داشتند. استفاده از قرص ضدبارداری نسبتا آسان است. اما باید هر روز و در فاصله زمانی یکسان استفاده شود. از این گذشته عوارض جانبی دارد. در حالی که کاندوم در صورت استفاده صحیح، بی خطر و نسبتاً ارزان است. کاندوم همچنین محافظ خوبی در برابربیماری ایدز و سایر بیماری‌های مقاربتی است.

جلوگیری از بارداری مسئولیت زن؟

روش‌های پیشگیری دیگر مانند کویل، عقیم‌سازی و روش‌های تقویمی چندان استفاده نمی‌شوند. در پاسخ به سوالی درباره مهم‌ترین معیار‌های انتخاب یک روش پیشگیری از بارداری، ۳۹ درصد از پاسخ‌دهندگان "قابل اعتماد" بودن روش را معیار دانسته‌اند.

۳۰ درصد برای‌شان مهم بوده است که استفاده از آن آسان باشد و ۲۵ درصد گفتند که "به خوبی تحمل" شود. در مجموع ۷۰ درصد گفته‌اند که از روش‌های پیشگیری از بارداری در حین رابطه جنسی استفاده می‌کنند. مهم‌ترین منبع اطلاعات برای زنان توصیه‌های پزشک زنان (۷۳ درصد) و برای مردان اینترنت (۴۹ درصد) است.

پیشگیری از بارداری به ویژه در جوامع سنتی اغلب هنوز برعهده زن است، دردسر‌های خلاصی از بارداری ناخواسته نیز از جمله استفاده از قرص‌هایی که به فاصله کم‌تر از ۷۲ ساعت پس از رابطه جنسی محافظت نشده باید استفاده شوند. این قرص‌ها اثرات جانبی شدیدی برای زنان دارند.

ادامه تحقیقات روی دارو‌هایی که می‌توان با آن اسپرم را نابارور کرد می‌تواند مردان را بیشتراز پیش در جلوگیری از بارداری ناخواسته سهیم کند. این که چنین روشی تا چه حد و با چه سرعتی از سوی مرد‌ها پذیرفته شود، موضوعی است که در سال‌های آینده می‌توان درباره‌اش نظر داد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر