کد خبر: ۱۰۹۹۳
۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷
احمد وحیدی گفت: امر به معروف و نهی از منکر لسانی وظیفه‌ای همگانی است و دارای مجوز عام و قانونی بوده و نیازی به مجوز خاص ندارد.

وزیر کشور گفت: امر به معروف و نهی از منکر لسانی وظیفه‌ای همگانی است و دارای مجوز عام و قانونی بوده و نیازی به مجوز خاص ندارد.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد وحیدی روز شنبه در پاسخ مجدد به پرسش خبرنگاری درباره مجوز تذکر حجاب در برخی اماکن عمومی و اینکه متولی این اقدام چه نهادی است، اظهار کرد: طبق قوانین کشور رعایت حجاب الزامی است و عموم مردم نیز به این امر اهتمام دارند.

وزیر کشور افزود: در قوانین و مقررات، وظایفی برای نهادها، دستگاه‌ها و عموم مردم برای بهبود وضعیت حجاب و نیز مواجهه با عدم رعایت پوشش قانونی مشخص شده است.

وزیر کشور: امر به معروف و نهی از منکر لسانی نیازی به مجوز خاص ندارد

وحیدی ادامه داد: از این رو ضمن قدردانی و سپاسگزاری از دستگاه‌ها و آحاد کسانی که به وظایف خود در این خصوص عمل می‌کنند، یادآور می‌شوم که امر به معروف و نهی از منکر لسانی وظیفه‌ای همگانی است و دارای مجوز عام و قانونی بوده و نیازی به مجوز خاص ندارد.

وی خاطرنشان کرد: وزارت کشور برابر قانون از آمرین به معروف و ناهیان از منکر حمایت می‌کند.

وزیر کشور اضافه کرد: همچنین از معدود کسانی که ممکن است بر اثر غفلت، حجاب قانونی را رعایت نکنند به جد می‌خواهیم که توجه کافی به این موضوع داشته باشند.

وحیدی یادآور شد: رعایت حجاب در ادارات و اماکن عمومی، چون مترو ضروری است و مسئولان دستگاه‌ها مکلفند تدابیر لازم و طرح‌های در دست اقدام را برای رعایت حجاب در این اماکن پیگیری کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر