کد خبر: ۱۱۰۰۵
۰۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۲
سید مهدی فرحی گفت: خرید هواپیمای آموزشی یاک ۱۳۰، جنگنده سوخو ۳۵ و بالگرد میل ۲۸ به ایران قطعی شده و فرآیند آن در حال انجام است.

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران از قطعی شدن ورود بالگرد هجومی میل ۲۸، جنگنده سوخو ۳۵ و هواپیمای آموزشی یاک ۱۳۰ به ایران خبر داد.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از تسنیم؛ سردار سید مهدی فرحی گفت: در حوزه هوایی، ورود هواپیمای آموزشی یاک ۱۳۰، جنگنده سوخو ۳۵ و بالگرد میل ۲۸ به کشور قطعی شده است و فرآیند آن در حال انجام است.

خرید جنگنده «سوخو ۳۵» و بالگرد «میل ۲۸» قطعی شد

سردار فرحی ادامه داد: سال گذشته نظام نوآوری دفاعی توسط وزیر دفاع ابلاغ شد و این ابلاغ خیلی اثربخش بود، اما به این معنا نیست که ما در همه حوزه‌ها به بالاترین فناوری رسیده‌ایم، در برخی حوزه‌ها جزو چند کشور برتر هستیم و در برخی حوزه‌ها مسیر بلوغ را طی می‌کنیم، در این مسیر باید برای تکمیل توان دفاعی علاوه بر توسعه توانمندی‌های درون‌زا از راه‌های میانبر نیز استفاده کنیم که یکی از این حوزه‌ها، حوزه فناوری هوایی است.

جانشین وزیر دفاع ادامه داد: در حوزه بالگرد ما قابلیت‌های خوبی داریم به همین دلیل از لحاظ کمیت در منطقه برترین هستیم، اما ارتقای کیفی بالگرد‌ها در دستور کار قرار گرفته است. در این حوزه ده‌ها پروژه تعریف شده است که برخی از آن‌ها مانند پرواز در شب، ارتقای سامانه‌های اویونیک و سامانه‌های موشکی انجام شده است.

امروز شرکت پن‌ها (شرکت پشتیبانی و نوسازی هلیکوپتر‌های ایران) با وضعیت سی سال گذشته خود بسیار متفاوت است و فکر می‌کنم نیرو‌های مسلح از فرآیندی که در این مجموعه طی می‌شود، راضی هستند.

جانشین وزیر دفاع: خرید جنگنده «سوخو ۳۵» و بالگرد «میل ۲۸» از روسیه قطعی شد

جانشین وزیر دفاع: خرید جنگنده «سوخو ۳۵» و بالگرد «میل ۲۸» از روسیه قطعی شد

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر