کد خبر: ۱۱۰۲۰
۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۰
درخواست ما این است که مجمع کارآفرینان ایران کارآفرین برتر کشور را معرفی کند. بدون شک اعضای این مجمع الگویی برای جوانان و نسل آینده هستند.

نشست اعضای مجمع کارآفرینان ایران با محمدمهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت روز یکشنبه (۲۸ آبان ماه ۱۴۰۲) در محل مجمع برگزار شد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی مجمع کارآفرینان ایران؛ معاون صنایع عمومی وزیر صمت با بیان اینکه مجمع کارآفرینان ایران یک ظرفیت مهم برای کشور محسوب می‌شود و وجود یک یک اعضای آن برای کشور سرمایه است، اظهار کرد: اگر از سرمایه اعضای مجمع کارآفرینان ایران در اقتصاد کشور استفاده نشود قطعا نمی‌توان مشکلات و مسائل واحد‌های تولیدی را برطرف کرد.

معاون وزیر صمت در ادامه افزود: متاسفانه در بخش هایی از کشور مشکلاتی وجود دارد که همین موضوع باعث چالش آفرینی بر سر راه پیشران‌های اقتصادی کشور شده است.

وی در ادامه به مشکلات ارزی اشاره و بیان کرد: بسیاری از واحد‌های تولیدی درگیر موضوع ارز هستند؛ از دی ماه سال گذشته موضوع ارز همواره از مسائلی بوده که در نشست‌ها و جلسات مدیران در وزارت صمت مطرح و درخصوص آن صحبت‌های زیادی شده است.

برادران با بیان اینکه مجمع کارآفرینان ایران می‌تواند خلاء‌ها و یا نقاط ضعفی که ما در اتاق بازرگانی داریم را پوشش دهد، گفت: در معاونت صنایع عمومی وزارت صمت، ۲۲ رشته فعالیت در قالب ۲۲ برنامه راهبردی بررسی و آسیب شناسی شده و با همکاری بخش خصوصی برنامه عملیاتی ۴ ساله‌ای تهیه و کارگروه‌های ملی نیز تشکیل شده است. به همین جهت از مجمع کارآفرینان ایران این درخواست را داریم که برای هر کارگروه یک نماینده را معرفی کند.

معاون وزیر صمت تاکید کرد: بورس کالا محلی برای رقابت است بنابراین نباید به گونه‌ای عمل شود که عامل عدم شفافیت و انحصار شود. هرجایی که مواد اولیه وجود دارد باید عرضه شود و تامین کشور اولویت قرار دارد و نباید سطح عرضه کاهش پیدا کند. بورس کالا نباید به ضد خود تبدیل و به محملی برای ایجاد انحصار تبدیل شود.

وی با تاکید بر اینکه وزارت صمت هرگونه سرکوب تولید به بهانه مواد اولیه را قبول نخواهد داشت، بیان کرد: وزیر صمت هفته آینده خبر خوبی درخصوص سرمایه در گردش واحد‌های تولیدی و تفاهم وزارت صمت، اقتصاد و بانک مرکزی خواهند داد که این موضوع مرهون پیگیری شخص رییس جمهور و وزیر صمت است.

معاون وزیر صمت افزود: امروز در حوزه لجستیک و حمل و نقل مشکلاتی وجود دارد که نیاز است با بررسی دقیق نسبت به رفع آن اقدام شود.

معاون صنایع عمومی وزیر صمت در پایان اظهار کرد: جلسات این چنینی بسیار موثر است. درخواست ما این است که مجمع کارآفرینان ایران کارآفرین برتر کشور را معرفی کند. بدون شک اعضای این مجمع الگویی برای جوانان و نسل آینده هستند.

لزوم اعتماد بیش از پیش حاکمیت به بخش خصوصی

در ادامه این نشست، یونس ژائله سعدآباد، نایب رئیس مجمع کارآفرینان ایران مشکلات تولیدکنندگان و کارآفرینان را مشترک عنوان کرد و گفت: حاکمیت باید به بخش خصوصی اعتماد کند و معتقد هستم با این نگاه بسیاری از مشکلات مرتفع خواهند شد. امروز بخش خصوصی ایران فرصت‌های زیادی در اختیار دارد ام اسیر قوانین و مقررات شده است.

نایب رئیس مجمع کارآفرینان ایران به مشکلات حوزه صادرات اشاره و بیان کرد: کشور ترکیه به لحاظ تعداد جمعیت به کشور ما نزدیک است، اما میزان صادرات این کشور و ایران به هیچ وجه قابل مقایسه نیست.

وی تاکید کرد: این را قبول داریم که در جایگاه دولت بودن هم سخت است، زیرا باید منابعی در اختیار باشد که تخصیص داده شود. باید همگی به این باور برسم که با جنگ اقتصادی روبرو هستیم به همین جهت باید دولت و بخش خصوصی هم صدا و همسو حرکت کنند.

نایب رئیس مجمع کارآفرینان ایران افزود: بازار قاره آسیا فرصت خوبی می‌تواند باشد، اما متاسفانه هیچ برنامه‌ای برای آن وجود ندارد؛ بنابراین می‌بایست از افکار جزیره‌ای دوری کرده و ملی فکر کرد.

مرتضی سلطانی، نایب رئیس مجمع کارآفرینان ایران نیز در سخنانی گفت: زبان‌ها و درد و مشکلات این جمع مشترک است و آقای برادران ثابت کرده اند که در کنار کارآفرینان هستند. ایشان معاون وزیری از جنس ما هستند و تقاضا ما این است تا درد و دل‌های پیشران‌های اقتصادی را به وزیر صمت و دیگر مسئولین برسانند.

حسین حسین زاده، رئیس هیات مدیره مجتمع فولاد کویر با بیان اینکه وزارت صمت مدعی العموم است و ثابت شده که از صنعت و پیشران‌ها حمایت می‌کند اظهار کرد: امسال سال «مهار تورم، رشد تولید» نام گذاری شده است، اما متاسفانه خطای راهبردی در کشور درحال رخ دادن است چراکه بیشترین فشار طرح‌های انقباضی بانک‌ها متوجه تولیدکنندکان و پیشران هاست.

رئیس هیات مدیره مجتمع فولاد کویر، سرمایه در گردش تولیدکنندگان را معضل بسیار مهمی عنوان کرد و گفت: با روند فعلی که پیش می‌رویم بدون شک مشکلات متعددی برای پیشران‌ها ایجاد خواهد شد.

در ادامه این نشست نوید ایزدپناه، مدیرعامل استیل البرز و از اعضای مجمع کارآفرینان ایران با اشاره به اینکه تولیدکنندگان داخلی لوازم خانگی می‌توانند نیاز کشور تامین کنند گفت: ۱۲۵ درصد مجوز ثبت سفارش که در بخش صنعت لوازم خانگی صادر شده برای تولیدکنندگان این حوزه بسیار مشکل آفرین شده است.

فرج الله معماری، بنیانگذار شرکت آریا ترانسفو دیگر عضو مجمع کارآفرینان ایران از دیگر سخنرانان این نشست بود و اظهار کرد: بحمدالله در دوران تحریم توانستیم دانش تولید ترانسفورماتور را به کشور وارد کنیم. مهار تورم و رشد تولید فلسفه‌ای دارد اگر می‌خواهید تورم را با رشد تولید مهار کنید نتایح قطعا مثبتی به همراه خواهد داشت.

عضو مجمع کارآفرینان ایران با بیان اینکه اگر رشد تولید نداشته باشیم شعار سال تحقق نمی‌یابد تاکید کرد: قدرت رقابت از تولیدکنندگان داخلی گرفته شده و باید با ایجاد مکانیزمی قدرت رقابت را در کشور افزایش داد.

محمدمهدی کامکار، بنیان گذار شرکت عطرآگین نیز با اشاره به سابقه کاری و تجربه بیش از ۸۰ ساله خود، اظهار کرد: بهترین پیشنهاد این است که دولت وظیفه مدیریتی خود را انجام دهد و دست بخش خصوصی را باز بگذارد تا به هرشکلی می شود ارز آوری و تولید انجام شود، بخش خصوصی برای همه زمینه ها در کشور مشکلاتی دارد.

همچنین در ادامه این نشست، غلامرضا منزوی زاده، بنیانگذار رسول اصفهان (قالی سلیمان) بزرگترین مانع و مشکل پیشران‌های اقتصادی کشور را سیستم بانکی عنوان کرد و گفت: خوشبختانه وزیر صمت به دلیل سابقه خوبی که در بخش صنعت و تولید دارند از مشکلات کارآفرینان آگاه هستند و شرایط ما را درک می‌کنند و می‌دانند که بهره بانکی ۳۰ تا ۳۷ درصد است و رقم ۲۳ درصد اجرایی نیست.

گفتنی در ادامه این نشست، تعداد دیگری از اعضای مجمع کارآفرینان ایران مسائل، مشکلات و موضوعات مختلف در حوزه‌های گوناگون را بیان کردند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر