کد خبر: ۱۱۰۲۱
۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۶
از اسفند ماه سال گذشته ابتدا اتحادیه اروپا بعد انگلستان و بعد نیز کانادا دبیر و شورای عالی انقلاب فرهنگی را تحریم کرد و اعلام کردند اموال ما را مصادره خواهند کرد ما نیز اموال خود را به آن‌ها می‌بخشیم.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر اینکه مصوبه فعلی کنکور نه فقط امسال بلکه سال‌های آینده نیز اجرایی خواهد شد، گفت: مافیا برای حذف این مصوبه میلیاردی هزینه کرد؛ اما شورا دست مافیا را قطع کرد. به خانواده‌ها و دانش آموزان اطمینان می‌دهم این مصوبه سال‌ها اجرایی خواهد شد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام عبدالحسین خسروپناه در نشست خبری که به مناسبت سی و نهمین سالگرد تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، گزارشی از عملکرد ۳۹ ساله شورا ارائه داد و گفت: ما در این ۴ دوره فعالیت، در دوره قرارگاهی (علم و فرهنگ) شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار داریم و مراسم سالگرد شورا نیز با موضوع چیستی و چگونه شدن فردا در سالن شهید مدرس مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: ما طی یکسال گذشته ۱۸ جلسه در شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار کردیم و ۵۳ مصوبه در این جلسات تصویب شد. همچنین ما در این شورا، شورای معین را برگزار می‌کنیم که تا کنون ۶۴ جلسه برگزار شد و مصوبات این شورا هر دو هفته یکبار در خود شورا بررسی می‌شود که در صورت تصویب این مصوبات از سوی رییس جمهور ابلاغ خواهد شد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: اموال خود را به تحریم کنندگان می‌بخشیم

در حال تدوین اساسنامه تشکیل سازمان ملی سنجش هستیم

وی در ادامه به آخرین وضعیت تصویب اساس نامه تشکیل سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام اموزشی کشور اشاره کرد و افزود: با توجه به تکثری که در سنجش و ارزشیابی کشور وجود داشت، نیازمند وحدت رویه در این زمینه بود که ما این وحدت رویه را با تشکیل سازمان ملی سنجش و ارزشیابی ایجاد کردیم. در حال حاضر مشغول تدوین اصول حاکم بر اساسنامه ان هستیم و در صورت تصویب ابلاغ خواهیم کرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: البته مسئولیت تدوین اساسنامه فوق با ستاد تعلیم و تربیت است؛ اگر چه میز اختصاصی برای آن در شورا تشکیل داده شده؛ اما به طور کلی این اساسنامه در آینده نزدیک ابلاغ خواهیم شد.

مصوبه فعلی کنکور سال‌های آینده نیز اجرا خواهد شد

خسروپناه همچنین در خصوص مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز اظهار کرد: این مصوبه نه تنها امسال بلکه سال‌های آینده نیز اجرا خواهد شد. خوشبختانه آموزش و پرورش زیرساخت‌های خویی برای اجرای این مصوبه فراهم کرده است؛ ضمن اینکه با اجرای مصوبه جدید کنکور عدالت آموزشی فراهم شد.

مصوبه کنکوری نمایندگان ضعیف بود

وی با اشاره به وجود برخی موانع در اجرای مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ما در این زمینه سه جلسه با رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی برگزار کردیم که مجلس استدلال‌های ما را در این خصوص پذیرفت؛ اما برخی نمایندگان مخالفت کردند در نهایت مصوبه‌ای با رای کم تصویب کردند که شورای نگهبان آن را رد کرد.

نمره دوره‌های دبیرستان در کنکور افزایش می‌یابد

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه به دانش آموزان و خانواده‌های آن‌ها اطمینان می‌دهیم مصوبه فعلی کنکور سال‌های آینده نیز اجرا خواهد شد، خاطر نشان کرد: در این فرایند نمره کنکور هر سال کمتر و نمره دوره دبیرستان افزایش خواهد داشت. در نتیجه جایگاه معلمان با این مصوبه ارتقا یافت. چرا که قبل از آن بیشتر اهمیت زیادی به دوره دبیرستان داده نمیشد بیشتر کلاس‌های کنکور مورد توجه قرار می‌گرفت.

مافیا میلیاردی هزینه کرد؛ شورا دستش را قطع کرد

خسروپناه یادآور شد: برخی می‌گویند مصوبه فعلی کنکور شورای عالی انقلاب فرهنگی مغایر عدالت آموزشی است ممکن است برخی از این افراد در این زمینه خطا و اشتباه کنند؛ اما پشت این صحنه مافیا میلیاردی هزینه کرد که شورای عالی انقلاب فرهنگی دست مافیا را قطع کرد.

اولتیماتوم شورا به دستگاه‌هایی که مصوبات را اجرا نکنند

خسروپناه از نظارت جدی بر اجرای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی از سوی دستگاه‌ها خبر داد و گفت: در حال حاضر برخی دستگاه‌ها به نامه‌های ما در این زمینه پاسخی ندادند. تا ۴ یا ۵ ماه آینده دستگاه‌هایی که در اجرای این مصوبات کوتاهی دارند و همکاری نمی‌کنند تسامح نخواهیم کرد و اسامی این دستگاه‌ها را با جزییات توسط رسانه‌ها اعلام خواهیم کرد.

اموال خود را به تحریم کنندگان می‌بخشیم

خسروپناه به تحریم شورای عالی انقلاب فرهنگی از سوی غرب اشاره کرد و گفت: از اسفند ماه سال گذشته ابتدا اتحادیه اروپا بعد انگلستان و بعد نیز کانادا دبیر و شورای عالی انقلاب فرهنگی را تحریم کرد و اعلام کردند اموال ما را مصادره خواهند کرد ما نیز اموال خود را به آن‌ها می‌بخشیم و اعلام کردند حق نداریم برای کریسمس به آنحا برویم که خوشحال هستیم.

وی گفت: تحریم شورای عالی انقلاب فرهنگی نتیجه ۳۹ سال فعالیت این شورا در حوزه‌های علم و فرهنگ است. ما پس از تحریم با قدرت مصوباتی را در حوزه علم، فناوری و فرهنگی تصویب خواهیم کرد و اعضای حقیقی و حقوقی شورا پس از تحریم تلاش مضاعف درجلسات شورا حضور دارند و مشارکت می‌کنند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین از اصلاح آیین نامه ارتقای اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و ابلاغ آن تا پایان سال خبر داد و گفت: رهبری انقلاب در باب ارتقا اساتید با محوریت مقالات علمی یا محوریت نداشتن آن رهنمود‌هایی داشتند ما منظومه فکری ایشان را در یک مجموعه ۹۰ صفحه‌ای جمع اوری کردیم و با کمک نخبگان کشور اصول حاکم بر ارتقا را تدوین و به زودی ابلاغ خواهیم کرد.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه سیاستگذاری در باره مصوبه عفاف و حجاب بر عهده این شورا است، افزود: وظیفه راهبری این عرصه بر عهده وزارت کشور می‌باشد؛ البته ما جلساتی را با وزارت کشور در این حوزه برگزار می‌کنیم. همچنین قرارگاه حجاب و عفاف در دبیرخانه شورا که یک قرارگاه هدایتگری و اتاق فکر برای کمک به وزارت کشور است، تشکیل شد.

خسروپناه با بیان اینکه در حوزه حجاب و عفاف نیازمند به تصویب سیاست‌های جدید نیستیم، افزود: همان سیاست‌های گذشته در این زمینه کفایت میکند. ضمن اینکه همه دستگاه‌های حاکمیتی و تشکل‌های مردمی در حوزه ایحابی، فرهنگی عفاف و حجاب ورود کردند و فعالیت‌های انتظامی و قضایی یر عهده شورا نیست.

خسروپناه همچنین با تاکید بر اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه فرهنگی اقدامات خوبی را انجام داده است، گفت: مثلا اخیرا تولید چادر بیش از دو برابر افزایش یافت؛ این در حالی است که هزینه چادر در گذشته گران‌تر از امروز بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر