کد خبر: ۱۱۰۴۸
۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۴۹
وزیر دفاع آمریکا به همتای اسرائیلی خود گفت اسرائیل می‌تواند به حمایت کامل واشینگتن از این کشور در برابر حمله احتمالی ایران اطمینان کند.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا به همتای اسرائیلی خود گفت اسرائیل می‌تواند به حمایت کامل واشینگتن از این کشور در برابر حمله احتمالی جمهوری اسلامی ایران اطمینان کند. هم‌زمان گزارش‌هایی از حمله قریب‌الوقوع احتمالی ایران، تا ۴۸ ساعت آینده، به اسرائیل منتشر شده است.

آستین روز پنج‌شنبه با یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، درباره تحولات منطقه و واکنش احتمالی جمهوری اسلامی به حمله دمشق گفتگو کرد.

پنتاگون: اسرائیل از حمایت کامل آمریکا در برابر حمله نظامی ایران مطمئن باشد

پنتاگون با صدور بیانیه‌ای درباره این گفتگو اعلام کرد دو طرف در مورد تعهد «آهنین» ایالات متحده به امنیت اسرائیل در برابر تهدیدات ایران و نیرو‌های نیابتی‌اش گفتگو کردند.

در بیانیه وزارت دفاع آمریکا آمده آستین با تکرار پیام صریح پیشین جو بایدن به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل به گالانت اطمینان داد که «اسرائیل می‌تواند برای دفاع از خود در برابر حملات ایران، از حمایت کامل ایالات متحده مطمئن باشد.»

روز گذشته، وب‌سایت اینترسپت گزارش داد جمهوری اسلامی ایران تهدید کرده است که اگر آمریکا به اسرائیل در دفاع از خود در برابر هرگونه اقدام تلافی‌جویانه ایران در واکنش به حمله به دمشق کمک کند، به نیرو‌های آمریکا در منطقه حمله خواهد کرد.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر