کد خبر: ۱۱۰۴۹
۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۶
دادگاهی در آرژانتین حکومت ایران را مسئول حمله تروریستی به سفارت اسرائیل و همچنین بمب‌گذاری در مرکز یهودیان آمیا در بوئنوس آیرس اعلام کرد.

دادگاهی در آرژانتین روز پنج‌شنبه ۱۱ آوریل حکومت ایران را مسئول حمله تروریستی به سفارت اسرائیل و همچنین بمب‌گذاری در مرکز یهودیان آمیا در بوئنوس آیرس در دهه ۹۰ میلادی اعلام کرد.

با گذشت بیش از سه دهه از حملات تروریستی به سفارت اسرائیل و مرکز همیاری متقابل اسرائیل و آرژانتین به نام آمیا (AMIA) در بوئنوس آیرس، پایتخت آرژانتین دادگاهی در این کشور روز پنج‌شنبه ۲۳ فروردین، ایران را مسئول این حملات اعلام کرد.

دادگاهی در آرژانتین ایران را مسئول حمله تروریستی آمیا شناخت

در حدود ۳۲ سال پیش در اواخر اسفندماه ۱۳۷۰ سفارت اسرائیل در آرژانتین در یک حمله تروریستی انتحاری هدف قرار گرفت که در نتیجه آن ۲۹ نفر جان باخته و بیش از ۲۰۰ نفر مجروح شدند.

در حدود سه سال پس از این حمله تروریستی در ۲۷ تیرماه سال ۱۳۷۳ (۱۸ ژوئیه ۱۹۹۴) حمله تروریستی دیگری با استفاده از انفجار کامیون مواد منفجره در مجاورت ساختمان مرکز یهودیان در بوئنوس آیرس به نام "آمیا" صورت گرفت که به کشته شدن ۸۵ نفر و مجروح شدن حدود ۳۰۰ تن منجر شد.

در حکم دادگاه آرژانتینی جمهوری اسلامی ایران عامل صدور دستور حمله سال ۱۹۹۲ به سفارت اسرائیل و همچنین حمله به مرکز یهودیان آمیا در آرژانتین در سال ۱۹۹۴ عنوان شده است.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر