کد خبر: ۱۱۱۴
۰۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۳:۴۳
شرکت هواوی چین از گوشی‌های سری P ۵۰ خود رونمایی کرد.

شرکت هواوی روز پنجشنبه با برگزاری نشست ویدیویی آنلاین از گوشی‌های سری P ۵۰ خود رونمایی کرد؛ گوشی‌هایی با چندین دوربین و صفحه نمایش OLED و نیز دارای باتری بزرگ، شارژ سریع و پردازنده‌های قدرتمند.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از یورونیوز، هر دو گوشی P ۵۰ و P ۵۰ پرو نه یک بلکه دو برآمدگی دوربین دارند که با هم بیش از یک سوم عرض پنل پشتی گوشی را اشغال می‌کنند.

گوشی‌های سری P۵۰ هواوی

مدل P ۵۰ پرو دارای چهار دوربین در پشت خود است: اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، تله فوتو ۶۴ مگاپیکسلی، مونوکروم ۴۰ مگاپیکسلی و لنز اولتراواید ۱۳ مگاپیکسلی.

اما گوشی مدل P ۵۰ از یک لنز کمتر برخوردار است و در پنل پشتی آن یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، یک تله فوتو ۱۲ مگاپیکسلی و یک اولتراواید ۱۳ مگاپیکسلی وجود دارد.

در واقع هر کدام از مدل‌ها دارای دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی هستند، ولی در کمال شگفتی لنز دوربین مدل پایه قابلیت زوم اُپتیکال بالاتری نسبت به مدل پرو دارد یعنی ۵ برابر در مقابل تنها ۳.۵ برابر.

فراتر از دوربین، گوشی‌های سری P ۵۰ جذابیت‌های دیگری نیز دارند: صفحه نمایش OLED که بسیار شفاف است، یک باتری بزرگ، شارژ سریع (۶۶ وات) و پردازنده‌های قدرتمند.

البته گوشی‌های سری P ۵۰ در دو نوع عرضه می‌شود، یکی مجهز به مجموعه تراشه Kirin ۹۰۰۰ که ساخت خود شرکت هواوی است و دیگری دارای پردازنده مرکزی اسنپدراگون مدل ۸۸۸، ۴ G که تولید شرکت کوالکام است.

این پردازنده‌ها با ۸ گیگابایت حافظه رَم مرکزی و ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه کارت حافظه پشتیبانی می‌شود.

گوشی‌ P۵۰ هواوی

گوشی‌های هواوی به دلیل تحریم آمریکا امکان استفاده از برنامه‌های گوگل را ندارند؛ بنابراین گوشی‌های سری P ۵۰ اولین مجموعه‌ای هستند که با استفاده از سیستم عامل جدید Harmony OS عرضه شده‌اند.

اندازه صفحه نمایش مدل پرو و پایه P ۵۰ به ترتیب ۶.۵ و ۶.۶ اینچ است و هر دو مدل دارای استاندارد IP ۶۸ در زمینه مقاومت در برابر آب و گرد و غبار هستند.

عرضه این سری از گوشی‌های هواوی ابتدا در چین آغاز می‌شود و برای بازار بین‌المللی نیز قیمت مدل پرو حدود ۹۳۰ دلار آمریکا و قیمت مدل پایه آن نزدیک به ۶۹۵ دلار در نظر گرفته شده است.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر