- محمد بن سلمان: جامعه جهانی مانع حمله اسرائیل به خاک ایران شود
- عباس عراقچی: خوش بینی ممکن است موجه باشد، اما فقط با احتیاط زیاد
- اعلام جرم علیه دو مدیر رسانه به دلیل اظهارات سخیف درباره مذاکرات هستهای
- بیشترین درخواست پناهندگی مربوط به کدام کشور اروپایی است؟
- شلیک ۹ گلگوله به یک نوجوان اوتیسمی توسط پلیس آیداهو
- شاغلان کدام کشور اروپایی درآمد کمتری دارند؟
- کوچکترین ضربان ساز قلب جهان ساخته شد
- عباس عراقچی: عجله ای برای ارتباط با دولت سوریه نداریم
- حضور در لیست سیاه FATF عامل افشای اطلاعات کشور است
- علی شمخانی: ایران برای توافق متوازن آمده، نه تسلیم
- مرگ تلخ ۲ قاضی کهگیلویه و بویراحمدی در یک تصادف
- احمد خاتمی: امکان مذاکره بر سر غنی سازی، فعالیتهای موشکی و حضور منطقهای ایران وجود ندارد
- چین سفارش هواپیماهای بوئینگ را متوقف کرد
- بانک سپه هک نشده بلکه داده ها سرقت شده است
- فرمانده نیروی زمینی ارتش: دشمن شرارتی در سر داشته باشد ارتش سر را از بدن او جدا می کند
- حسین مرعشی: مطمئن باشید ایران لیبی نمیشود/ ایران رهبری هوشمندی دارد
مردم کدام کشور اروپایی مهارت بیشتری در ریاضیات دارند؟
سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) در مطالعهای جدید، کشورهای عضو را از نظر سطح سواد، دانش ریاضیات و توانایی حل مساله رتبهبندی کرد.
به گزارش یورونیوز؛ مطالعه جدید سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) نشان میدهد که بزرگسالان فنلاندی بالاترین امتیازات را در سطح سواد، دانش ریاضی و توانایی حل مساله کسب کردهاند.
کشورهای سوئد، نروژ و هلند نیز با کسب امتیازات بالا در این حوزهها، پس از فنلاند در رتبههای بعدی این فهرست قرار گرفتهاند.
از سوی دیگر، کشورهای پرتغال، لهستان، ایتالیا و لیتوانی در میان کشورهای اتحادیه اروپا کمترین امتیاز را کسب کردند و در هر سه حوزه مهارتی عملکردی پایینتر از میانگین سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) داشتند.
در این ارزیابی که برپایه امتیازدهی از صفر تا ۵۰۰ انجام شده است، لهستان با کسب ۲۲۶ امتیاز در توانایی حل مساله، پایینترین رتبه را در میان این کشورها به خود اختصاص داد. لیتوانی با ۲۳۰ امتیاز، ایتالیا با ۲۳۱ امتیاز و پرتغال با ۲۳۳ امتیاز نیز در پایین این جدول قرار دارند.
آندریاس شلایشر، مدیر بخش آموزش و مهارتهای سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD)، و استفانو اسکارپتا، مدیر بخش اشتغال و امور اجتماعی این سازمان، میگویند: «علیرغم تلاشهای گسترده دولتها و نهادهای مرتبط برای تقویت نظامهای آموزشی و مهارتآموزی بزرگسالان در دهه گذشته، توزیع مهارتها همچنان بهطور چشمگیری نابرابر است و شمار زیادی از افراد برای مواجهه با چالشهای آینده آمادگی کافی ندارند.»
این مطالعه که بر روی ۱۶۰ هزار بزرگسال در ۳۱ کشور انجام شده، نشان میدهد افراد ۵۵ تا ۶۵ ساله به طور کلی در تمامی مهارتهای ارزیابیشده، نسبت به جوانترها عملکرد ضعیفتری دارند. بهترین نتایج در میان افراد ۲۵ تا ۳۴ ساله به دست آمده است.
این پژوهش همچنین نشان میدهد که افرادی که والدینشان تحصیلات بالاتری دارند، از نظر سطح سواد نسبت به افرادی که والدینشان تحصیلات کمتری دارند، در وضعیت بهتری قرار دارند.
با این حال، در اسپانیا، شکاف مهارتی میان بزرگسالان با پیشینههای مختلف اجتماعی-اقتصادی کمتر از سایر کشورها است. بر اساس این مطالعه، اختلاف میان بزرگسالانی با والدین کمسواد و تحصیلکرده در اسپانیا تنها ۷ امتیاز بود.
آندریاس شلایشر و استفانو اسکارپتا بر این باورند که بزرگسالانی که از مهارتهای ریاضی بالاتری برخوردارند، بیشتر از دیگران شانس اشتغال، دریافت دستمزد بالاتر و برخورداری از سلامت و رضایت بیشتر از زندگی را دارند. این در حالی است که افراد با مهارتهای ریاضی پایینتر از چنین مزایایی کمتر بهرهمند هستند.