کد خبر: ۱۱۵۹
۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹
نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس:
اساساً فیلترینگ و مسدود کردن گوگل و اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی و کسب‌وکار‌های اینترنتی در دستور کار مجلس نیست

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی هنوز به تصویب نرسیده است.

به گزارش اکوپل نیوز، عباس گودرزی اظهار کرد: پیرو درخواست‌ها و مطالبات مردم و حواشی به وجود آمده در موضوع طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی به اطلاع می‌رساند این طرح هنوز نه بررسی‌شده و نه به تصویب رسیده است بلکه با توجه به فراوانی طرح‌های در دست بررسی و مشغله نمایندگان و از طرفی عدم امکان بهره‌گیری از نظرات و پیشنهادات کارشناسان و متخصصان و بخش خصوصی در صحن علنی، با تصویب نمایندگان، طرح مذکور جهت بررسی‌های بیشتر و تخصصی‌تر به کمیسیون تخصصی متشکل از تمام کمیسیون‌های مرتبط از جمله فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و صنایع، ارجاع داده شد. پس از بررسی و تصمیم نهایی، مجدداً در صحن علنی مطرح خواهد شد.

فیلترینگ در دستور کار مجلس نیست

وی تصریح کرد: نکته مهم اینکه در طی بررسی طرح در کمیسیون تخصصی امکان ارائه نظرات و پیشنهادات و حضور متخصصان و فعالان عرصه مجازی و صاحبان مشاغل و رسانه‌ها فراهم است.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس خاطرنشان کرد: ضمناً اساساً فیلترینگ و مسدود کردن گوگل و اینستاگرام و شبکه‌های اجتماعی و کسب‌وکار‌های اینترنتی در دستور کار مجلس نیست و صرفاً مجلس بنا دارد همچنان که تردد خودرو‌ها در یک خیابان و اتوبان باید تابع قانون راهنمایی و رانندگی باشد وگرنه تصادف و خسارت خواهیم داشت فضای مجازی نیز قوانینی جهت دفاع از حقوق کاربران داشته باشد و از طرفی تابع ضوابط و قوانینی باشد.

گودرزی اضافه کرد: از مردم، متخصصان و افراد صاحب‌نظر دعوت می‌شود ضمن مطالعه متن طرح مذکور (فایل پیوستی) پیشنهادات، انتقادات، نظرات و دغدغه خود را از طریق دفتر و رسانه‌های مجازی به اطلاع بنده برسانند تا در کمیسیون طرح و پیگیری شود.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر