کد خبر: ۱۱۷
۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۰۲:۳۶
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: شهر مشهد بیش از ۹ هزار معتاد متجاهر دارد که ۴ هزار و ۵۰۰ نفر از این افراد در کمپ‌های نگهداری، ساماندهی شده‌اند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در جریان بازدید اعضای این کمیسیون از کمپ ترک اعتیاد حسن‌آباد مشهد گفت: مراجعان به کمپ ترک اعتیاد نباید پس از درمان در جامعه رها شوند.

اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در ادامه نظارت میدانی خود از استان خراسان رضوی از مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب شماره یک (حسن آباد) مشهد و بخش‌های مختلف این مرکز شامل کمپ نگهداری معتادین متجاهر، ورزشگاه‌ها، کارگاه‌ها و درمانگاه آن بازدید کردند.

مشهد

فاطمه رحمانی عضو کمیسیون اجتماعی و نماینده مردم مشهد در حاشیه این بازدید با اشاره به اینکه شهر مشهد بیش از ۹ هزار معتاد متجاهر دارد که ۴ هزار و ۵۰۰ نفر از این افراد در کمپ‌های نگهداری، ساماندهی شده‌اند، گفت: این کمپ مجهزترین کمپ نگهداری معتادان در مشهد به شمار می‌آید.

نماینده مردم مشهد در مجلس ادامه داد: سن اعتیاد در کشور کاهش پیدا کرده و از جوانان به نوجوانان رسیده است.

وی برخورد جدی با خرده‌فروشان را یکی از راهکار‌های فوری برای جلوگیری از افزایش آمار معتادان در مشهد دانست و گفت: بر اساس آمار مسئولان استانی ۱۶ هزار خرده فروش در شهر مشهد وجود دارد که باید با تشدید مجازات با آن‌ها برخورد جدی شود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از معضلاتی که در افزایش آمار معتادان در مشهد تأثیرگذار است، نبود ابزار‌های کشف مواد مخدر مانند ایکس‌ری در مبادی مرزی است که این مهم نیز به افزایش آمار در استان دامن زده است.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: موضوعی که از اهمیت بالایی برخودار بوده این است که مراجعان به کمپ‌های ترک اعتیاد پس از نگهداری و درمان در جامعه رها نشوند تا آسیب‌های اجتماعی نیز کاهش پیدا کند. بر اساس آمار حدود ۹۰ درصد از افرادی که از کمپ‌های ترک اعتیاد رها می‌شوند مجدداً مصرف‌کننده مواد مخدر خواهند شد چرا که در جامعه زمینه‌ای برای پذیرش این افراد وجود ندارد.

گزارش خطا
برچسب ها: مشهد اعتیاد
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر