کد خبر: ۱۲۲۷
۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶
با کاهش محدودیت های کرونایی در کشور ترکیه، تعداد ورود گردشگران خارجی به شهر استانبول رکورد ۱۶ ماه گذشته را شکست.

با آغاز روند عادی سازی و کاهش محدودیت‌های کرونایی در ترکیه، استانبول در ماه ژوئن میزبان ۶۸۴ هزار و ۶۲۱ گردشگر خارجی بود که بالاترین رقم در ۱۶ ماه گذشته محسوب می‌شود.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از خبرگزاری آناتولی، بر اساس داده‌های اداره فرهنگ و گردشگری استانبول، در ۶ ماهه اول امسال تعداد گردشگرانی که از استانبول دیدن کرده‌اند به ۲ میلیون و ۷۲۰ هزار و ۲۸۳ نفر رسیده است.

در ماه ژوئن نیز ۶۸۴ هزار و ۶۲۱ گردشگر خارجی به استانبول سفر کرده‌اند.

رکورد ورود گردشگران خارجی به ترکیه شکست شد

بیشتر گردشگران از طریق مسیر هوایی و فرودگاه‌های استانبول و صبیحه گؤکچن به این شهر آمده‌اند.

آلمانی‌ها در صدر گردشگران خارجی

در میان گردشگران خارجی که در دوره مذکور به استانبول سفر کرده‌اند، آلمانی‌ها با ۷۰ هزار و ۹۸۹ گردشگر در رده نخست قرار دارند که ۱۰.۳۷ درصد از گردشگران را تشکیل می‌دهند.

پس از آن ایران با ۵۴ هزار و ۳۵۱ گردشگر، آمریکا با ۳۹ هزار و ۵۰۰ گردشگر، اوکراین با ۳۱ هزار و ۲۱۰ گردشگر، عراق با ۲۹ هزار و ۵۶۷ گردشگر، فرانسه با ۲۸ هزار و ۲۳ گردشگر، روسیه با ۲۱ هزار و ۱۴ گردشگر و اردن با ۲۰ هزار و ۸۶۰ گردشگر در رده‌های بعدی قرار دارند.

در ماه ژوئن گردشگرانی از ۱۹۰ کشور جهان به استانبول سفر کرده‌اند.

استانبول آخرین بار در فوریه ۲۰۲۰ با میزبانی از ۹۶۲ هزار و ۱۵۱ گردشگر رکورد ثبت کرد که پس از شیوع کرونا این رقم کاهش یافت.

اکنون استانبول با کاهش محدودیت‌ها بار دیگر شاهد افزایش تعداد گردشگران بوده و در ماه ژوئن میزبان ۶۸۴ هزار و ۶۲۱ گردشگر خارجی بوده است که بالاترین رقم در ۱۶ ماه اخیر محسوب می‌شود.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر