- بیشترین درخواست پناهندگی مربوط به کدام کشور اروپایی است؟
- شلیک ۹ گلگوله به یک نوجوان اوتیسمی توسط پلیس آیداهو
- شاغلان کدام کشور اروپایی درآمد کمتری دارند؟
- کوچکترین ضربان ساز قلب جهان ساخته شد
- عباس عراقچی: عجله ای برای ارتباط با دولت سوریه نداریم
- حضور در لیست سیاه FATF عامل افشای اطلاعات کشور است
- علی شمخانی: ایران برای توافق متوازن آمده، نه تسلیم
- مرگ تلخ ۲ قاضی کهگیلویه و بویراحمدی در یک تصادف
- احمد خاتمی: امکان مذاکره بر سر غنی سازی، فعالیتهای موشکی و حضور منطقهای ایران وجود ندارد
- چین سفارش هواپیماهای بوئینگ را متوقف کرد
- بانک سپه هک نشده بلکه داده ها سرقت شده است
- فرمانده نیروی زمینی ارتش: دشمن شرارتی در سر داشته باشد ارتش سر را از بدن او جدا می کند
- حسین مرعشی: مطمئن باشید ایران لیبی نمیشود/ ایران رهبری هوشمندی دارد
- محمد اسلامی: آژانس بین المللی انرژی اتمی بی طرف باشد
- عباس عراقچی پیام رهبر انقلاب را به مسکو برد
- یک لیوان نوشابه چند درصد ابتلا به دیابت را افزایش می دهد؟
بازار تعمیرات لوازم خانگی حسابی داغ است
این روزها بازار تعمیرات لوازم خانگی بیش از سالهای گذشته داغ شده و افراد تا حد امکان برای تعمیر و نه تعویض و جایگزینی لوازم خانگی اقدام میکنند.
به گزارش اکوپل نیوز، بررسی آمارها حاکی از افزایش ۱۵ درصدی مراجعه افراد برای تعمیر لوازم خانگی در چهار ماه گذشته نسبت به مدت مشابه پارسال است که دلیل اصلی آن به افزایش قیمتها برمیگردد.
اکنون کالا در بازار به اندازه کافی وجود دارد، اما خریداری نیست. فعالان بازار لوازم خانگی پیشبینی میکنند که با توجه به نزدیکشدن به ایام محرم و صفر، خریدها به حداقل خود خواهد رسید و به جز اندک نوعروسان که به دنبال تکمیل جهیزیه خود هستند، کسی برای خرید مراجعه نمیکند.
این در حالی است که در چند ماه گذشته با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه از جمله فولاد، مس و مواد پتروشیمی، قیمت تمامشده تولیدات افزایش یافته و تولیدکنندگان داخلی لوازم خانگی برقی بهویژه یخچال، فریزر، تلویزیون و جاروبرقی نیز قیمت محصولات خود را بین ۱۰ تا ۲۵ درصد افزایش دادهاند که به تشدید رکود انجامیده است.
پازوکی از فعالان بازار لوازم خانگی در این خصوص میگوید: در سالهای گذشته برخی فروشندگان با ارائه کالاها به صورت اقساطی و با حداقل سود، تنور بازار را گرم نگه میداشتند، اما این روزها وضعیت به گونهای است که قدرت خرید فروشندگان نیز کاهش یافته است و امکان ارائه خدمات لیزینگ برای تشویق مشتریان به خرید را ندارند.
مثلا اگر یک کاسب در سال ۹۶ میتوانست با سرمایه خود ۱۰ یخچال ساید خریداری کند، امروز توان مالی وی به دو یخچال رسیده و بر این اساس نمیتواند همچون گذشته برنامههای فروش متنوعی را برای حفظ مشتریان خود اجرایی کند.
وی همچنین با اشاره به برخی کارتهای خرید کالای ارائهشده به مشتریان برای تهیه لوازم خانگی تصریح کرد: حتی نیمی از این کارتها صرف خرید کالا نمیشود و عمده افراد این کارتها را برای پرداخت اجارهخانه، تکمیل پول پیش مورد نیاز رهن منازل و سایر نیازها هزینه میکنند.
برخی فروشندگان لوازم خانگی با دریافت مبلغی بین ۵۰۰ هزار تا یک میلیون تومان به عنوان کارمزد، کارت خرید لوازم خانگی ایرانی را نقد کرده و به جای کالا، پول نقد به دارنده کارت ارائه میکنند.
در واقع این کارتها یک نوع وام است که قرار بود به افزایش فروش لوازم خانگی ایرانی منجر شود، ولی از اهداف خود دور افتاد.
به همین دلیل این روزها بازار تعمیرات لوازم خانگی بیش از سالهای گذشته داغ شده و افراد تا حد امکان برای تعمیر و نه تعویض و جایگزینی لوازم خانگی اقدام میکنند.
منبع: دنیای اقتصاد