کد خبر: ۱۳۷۰
۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۰
مقام اتحادیه اروپا:
یک مقام ارشد اتحادیه اروپا می‌گوید، دولت جدید ایران به ریاست ابراهیم رئیسی برای ادامه مذاکرات احیای برجام اعلام آمادگی کرده است.

یک مقام ارشد اتحادیه اروپا از اعلام آمادگی دولت جدید رئیسی به ریاست ابراهیم رئیسی برای ادامه مذاکرات احیای برجام در وین خبر داد.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از دویچه وله، سرپرست هیأت ایرانی در مذاکرات هسته‌ای احتمالا حسین امیرعبداللهیان خواهد بود.

او مشروط به اینکه نامش فاش نشود، به خبرگزاری فرانسه گفت، انریکه مورا، نماینده اتحادیه اروپا در امور مذاکرات هسته‌ای، روز پنجشنبه ۱۴ مرداد در حاشیه مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری در تهران، با حسین امیرعبداللیهان، سرپرست جدید هیأت مذاکره‌کننده ایران، گفتگو کرده است.

احتمال شروع مجدد مذاکرات برجام در اوایل شهریور

این مقام اتحادیه اروپا گفته است، حسین امیرعبداللیهان قرار است "وزیر خارجه جدید" جمهوری اسلامی در کابینه رئیسی باشد، اما این خبر هنوز منتشر نشده است.

خبرگزاری فرانسه می‌افزاید، هنوز مشخص نیست که مسئولیت مذاکرات هسته‌ای را وزیر خارجه ایران برعهده خواهد داشت و یا نهاد دیگری مانند شورای امنیت ملی این مسئولیت را در اختیار خواهد گرفت.

احتمال شروع مجدد مذاکرات برجام در اوایل شهریور

به گفته این خبرگزاری، ابراهیم رئیسی یک راست‌گرای محافظه‌کار است و پیش‌بینی می‌شود که او در طول چهار سال ریاست‌جمهوری خود جایگاه هسته سخت قدرت را نمایندگی کند و در صدد تثبیت آن برآید.

مذاکرات غیرمستقیم هسته‌ای ایران و آمریکا از اردیبهشت ماه به منظور احیای برجام و بازگشت دو کشور به توافق اتمی آغاز شد.

این مذاکرات به سرپرستی اتحادیه اروپا و حضور نمایندگان کشور‌های فرانسه، بریتانیا، آلمان، روسیه و چین در وین صورت گرفته است.

آخرین و ششمین دور مذاکرات بدون نتیجه مشخصی در ۲۰ ژوئن برگزار شد.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر