کد خبر: ۱۳۷۱
۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۱:۴۰
رکوردار مصرف مشروبات الکلی شهروندان پرتغال هستند که اندکی کمتر از ۲۱ درصد شهروندان بالای ۱۵ ساله آن هر روز نوشیدنی الکلی می‌نوشند.

از هر ۱۲ شهروند اروپا یک نفر هر روز نوشیدنی الکلی می‌نوشد و میزان مصرف الکل در کشور‌های مختلف متفاوت است. به گزارش اداره آمار اروپا نزدیک به نیمی از مردان و حدود ۲۶ درصد زنان اروپایی دست‌کم یک بار در هفته الکل می‌نوشند.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از دویچه وله، از هر ده شهروند اروپایی سه نفر دست‌کم یک بار در هفته و یک دوازدهم اروپایی‌ها هر روز نوشیدنی الکلی می‌نوشند؛ این بخشی از تازه‌ترین گزارشی است که اداره آمار اتحادیه اروپا روز جمعه ششم اوت منتشر کرد.

بنابر این گزارش میزان مصرف الکل در کشور‌های اروپایی به شکل چشمگیری متفاوت است. این تفاوت در بین گروه‌های سنی و میان زنان و مردان نیز وجود دارد.

بر پایه نظرسنجی‌ها اندکی بیش از ۲۶ درصد پرسش‌شوندگان گفته‌اند در ۱۲ ماه گذشته یک بار هم سراغ نوشیدنی الکلی نرفته‌اند.

مصرف مشروبات الکلی در کدام اروپایی بیشتر است؟

در حالی که نزدیک به نیمی از مردان اروپایی گفته‌اند دست‌کم یک بار در هفته نوشیدنی الکلی می‌نوشند این نسبت در میان زنان کشور‌های مختلف به طور میانگین نزدیک به ۲۶ درصد است.

شهروندان پرتغال در صدر میگساران

رکوردار مصرف الکل شهروندان پرتغال هستند که اندکی کمتر از ۲۱ درصد شهروندان بالای ۱۵ ساله آن هر روز نوشیدنی الکلی می‌نوشند. این نسبت در میان مردان ۵۵ تا ۷۵ ساله پرتغالی حتی به پنجاه درصد می‌رسد.

اگر مبنا میگساری هفتگی باشد شهروندان هلند با ۳/ ۴۷ درصد قهرمان اروپا هستند و همسایگان آن‌ها در لوکزامبورگ و بلژیک با اندکی بیش از ۴۳ درصد و نزدیک به ۴۱ درصد در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

"مشروب‌خوری سنگین" به مواردی گفته می‌شود که فرد دست‌کم ۶۰ گرم الکل خالص مصرف کند که چیزی معدل یک و نیم لیتر آبجو می‌شود.

در این "رقابت" کسی به سادگی حریف دانمارکی‌ها نمی‌شود؛ ۳۸ درصد شهروندان دانمارک گفته‌اند که دست‌کم یک بار در ماه به طور اساسی "دم به خمره" می‌زنند؛ شهروندان کرواسی در این زمینه استثنا هستند و با اندکی بیش از ۳۸ درصد مقام اول را به خود اختصاص داده‌اند.

کمترین میگساری سنگین در ایتالیا و قبرس

در رده‌بندی میگساری سنگین، شهروندان ایتالیا و قبرس در قعر جدول قرار دارند و فقط چهار درصد آن‌ها می‌گویند ماهی یک بار مشروب‌خوری اساسی می‌کنند. شهروندان یونان و اسپانیا با شش درصد یک پله بالاتر قرار دارند.

مطابق گزارش اداره آمار اروپا ۳۰ درصد شهروندان آلمانی نیز می‌گویند دست‌کم یک بار در ماه از مشروب‌خوری اساسی غفلت نمی‌کنند و آلمان از این نظر جایگاه چهارم کشور‌های عضو اتحادیه اروپا را به خود اختصاص داده است.

داده‌های این اداره حاکی است که مصرف روزانه الکل با سن شهروندان رابطه معناداری دارد؛ در حالی که فقط یک درصد جوانان بین ۱۵ تا ۲۴ ساله اروپایی هر روز مشروب می‌نوشند بالاترین میزان مصرف روزانه الکل با ۱۶ درصد مربوط به سالمندان بالای ۷۵ ساله است.

برای این که اسم این گروه از شهروندان اروپایی زیاد جلوه بدی نداشته باشد، داده‌های اداره آمار این واقعیت را هم نشان می‌دهد که بالاترین میزان ترک مصرف الکل نیز با اندکی بیش از ۴۰ درصد به همین گروه مربوط می‌شود.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر