- فیلم؛ تورقی بر جنایات داعشیهای دهه ۶۰
- جانشین وزیر دفاع: خرید جنگنده «سوخو ۳۵» و بالگرد «میل ۲۸» از روسیه قطعی شد
- ایلان ماسک از کارزار علیه حماس حمایت کرد
- تجارت خارجی ایران به ۷۵.۵ میلیارد دلار رسید
- اعلام زمان تشییع و خاکسپاری «بیتا فرهی»
- درگیری مسلحانه چهارراه زند شیراز
- تورم سالانه در آبان ماه به ۴۴.۹ درصد رسید
- مخالفت اتاق بازرگانی با کلیات «لایحه تقویت اختیارات بانک مرکزی در مدیریت بازار ارز»
- تشکیل پرونده برای روزنامه اعتماد به دلیل انتشار یک سند «خیلی محرمانه»
- کشورهای سراسر اروپا چقدر حقوق میپردازند؟
- راز سردرد پس از نوشیدن شراب کشف شد
- گربههای خانگی از چه کارهایی متنفر هستند؟
- چطور از خماری بعد از نوشیدن الکل جلوگیری کنیم؟
- وزیر کشور: امر به معروف و نهی از منکر لسانی نیازی به مجوز خاص ندارد
- امکان ثبت رایگان قراردادهای مسکن برای مشاوران املاک فراهم میشود
- آخرین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده شهرداری لواسان برگزار شد
مجید رضاییان اعلام کرد: «مدرسه روزنامهنگاری و مطالعات رسانه» با هدف فعالیت در عرصههای آموزش، فعالیت کلینیکی و ترسیم رابطه روابط عمومی و رسانه راهاندازی شد.
به گزارش اکوپل نیوز به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی بهاران، «مدرسه روزنامهنگاری و مطالعات رسانه» در سه عرصه آموزش روزنامهنگاری رسانه، فعالیتهای کلینیکی و تقویت رابطه روابط عمومی و رسانه، فعالیت خود را در موسسه فرهنگی بهاران آغاز خواهد کرد.
مجید رضاییان استاد دانشگاه و پژوهشگر ژورنالیسم در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به هدف تأسیس این مدرسه در روز خبرنگار افزود: کار اولیه مدرسه روزنامهنگاری و مطالعات رسانه آموزش فراهم شده است؛ آموزش با توجه به نیازهای کنونی روزنامهنگاری و با تأکید بر نیازهای نو شوندهای که امروز روزنامهنگاری ما با توجه به ورود به عصر وب ۳ به آن نیاز دارد.
وی ادامه داد: تا سال ۲۰۲۳ که وب هوشمند کامل میشود، روزنامهنگاری در دنیا با چالشهای متعددی روبرو خواهد شد که از نظر فرم گرایی باید به آن توجه کنیم و نیازهای جدیدی را که به وجود میآید، آموزش دهیم. به همین دلیل کلاسهای مورد نظر در این زمینه به شکل حضوری و آنلاین از مهرماه برگزار خواهد شد.
رضاییان در ادامه تاکید کرد: بخش دوم درزمینه آموزش در حوزه مطالعات رسانه صورت میپذیرد.
آموزشهایی که درزمینه مطالعات رسانه مورد نیاز است در نظر گرفته شده، آنهم به تغییراتی باز میگردد که همپای فناوری برای رسانهها در وب ۳ به وجود میآید. اینجا بحث خود رسانه مطرح است و نه محتوای آن. بحث نوع برقراری ارتباط با مخاطب مورد توجه و تمرکز خواهد بود.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: آموزشهای مربوط به این سه مسئله یعنی آموزشِ روزنامهنگاری و رسانه و تقویت رابطه روابط عمومی و رسانه را با استادانی که در این زمینه با ایشان صحبت کرده و موافقت آنان را گرفتهایم انجام خواهیم داد.
استادانی مانند علیاکبر قاضیزاده، فریدون صدیقی، یونس شکرخواه، حسن نمکدوست، محمدمهدی فرقانی، فرید قاسمی، احمد توکلی، مجید سعیدی و این حقیر. در مورد ورک شاپها هم در عرصههای مختلف استادانی، چون مسعود کوثری و مهدی منتظرقائم مد نظر هستند.
در عرصه روابط عمومی هم از آقایان محمد سلطانی فر، حمید ضیایی پرور و همه استادان دیگری که در روابط عمومی و روزنامهنگاری تخصصی در عرصههای اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ورزشی صاحبتجربه و دارای سابقه تدریس هستند، استفاده خواهد شد.
این استاد دانتشگاه یادآور شد: بخش دیگر کار مدرسه تمرکز بر "پروژهها" است. ممکن است از مدرسه درخصوص انجام پروژههای رسانهای، پروژههای پوشش خبری یا پروژههای ارتباطی درخواست کمک شود که مدرسه با کمک روزنامهنگاران و متخصصان کارشناس در این رشته، آن پروژه را به سامان میرساند.
وی در بخش دیگر، کار مدرسه یاد شده را اینگونه تبیین کرد: فراتر از عرصه آموزش، کار دوم مدرسه، کاری کلینیکی است؛ یعنی رسانهها برای بررسی آسیبها و ایرادهای خود و دریافت پیشنهاد برای بهبود کار به مدرسه مراجعه خواهند داشت و این موضوع "مطالعه موردی" میشود، کار پژوهشی بر روی آن انجام خواهد شد و بعد، مطالعه میدانی انجام میپذیرد و راهحلهای آسیبها و ضعفهای رسانه مورد نظر، ارائه میشود.
یا اگر رسانهای در شرف راهاندازی و تأسیس باشد، میتواند از نگاه کلینیکی، از کارشناسان و صاحبنظران مدرسه استفاده کند.
رضاییان افزود: بخش سوم مربوط است به "رابطه بین روابط عمومیها و ارتباط آنها با رسانه"؛ این بخش البته دربرگیرنده تمامی موضوعات مربوط به روابط عمومی نیست، بلکه صرفا" بحث ارتباط روابط عمومیها و رسانه را پوشش میدهد.
برای این سه عرصه، ما از برند دانشکدههای معتبر روزنامهنگاری و ارتباطات استفاده خواهیم کرد و با ایشان قرارداد میبندیم که بتوانیم از طریق آنها برای افرادی که آموزش میگذرانند، مدرک پایان دوره اعطا کنیم.
این اعطای مدرک هم در داخل ایران و هم در خارج از ایران برای تأیید افرادی که آموزشدیدهاند، ارائه خواهد شد.
رضاییان در خاتمه خاطرنشان کرد: تا امروز با دانشکدههایی مانند دانشکده خبر، صحبتهای اولیه صورت گرفته است و زمانی که نهایی شود اعلام میشود که کدام دانشکدهها بهجز امضای استاد و موسسه، امضای بخش آموزشهای آزاد آن دانشکده را هم در مدرکی که اعطا میشود، درج خواهند کرد.
این مدرسه به دلیل وضعیت کرونا نتوانست مراسم افتتاحیه خود را امروز ۱۷ مردادماه و در روز خبرنگار داشته باشد، اما کلاسها با توجه به وضعیت کرونا از مهرماه برگزار میشوند.
این کلاسها ترکیبی از کلاسهای حضوری و آنلاین خواهند بود؛ اما تا آن زمان چند ورک شاپ به شکل آنلاین برگزار خواهیم کرد که از طریق لایو اینستاگرام موسسه بهاران صورت میگیرد.
موسسه فرهنگی بهاران با مسئولیت ابوالفضل بانی صاحبامتیاز مدرسه و مجید رضاییان که سابقه راهاندازی روزنامههای ایران، انتخاب، جام جم و جشنوارههای تخصصی مطبوعات را داشته، مسئولیت راهاندازی این مدرسه را برعهده گرفته است.