کد خبر: ۱۵۷۱
۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۲۴
دویدن ارزان و آسان است و خطر بیماری‌های قلبی و مرگ‌های زودرس را کاهش می‌دهد.

متخصصان ۳۰ تا ۶۰ دقیقه دویدن در هفته را برای سلامتی توصیه می‌کنند. دویدن ارزان و آسان است و خطر بیماری‌های قلبی و مرگ‌های زودرس را کاهش می‌دهد.

به گزارش اکوپل نیوز به نقل از العربیه، روزنامه «گاردین»، در مقاله‌ای علمی به بررسی فواید و نتایج دویدن بر سلامتی و طول عمر انسان پرداخته است.

در این گزارش آمده است، افرادی که در طول زندگی می‌دوند سه سال بیشتر از افراد غیردونده عمر می‌کنند، در صورتیکه اصلا نیاز نیست این دویدن به صورت سریع یا طولانی مدت باشد.

بین ۲۵ تا ۴۰ درصد از نویسندگان در این بررسی می‌گویند هیچ ورزش دیگری به این میزان موثر نیست.

آیا دویدن بهترین ورزش است؟

از نظر آماری یک ساعت دویدن طول عمر شما را تا هفت ساعت افزایش می‌دهد، در حالی باید بدانید دویدن منظم نمی‌تواند شما را جاودانه کند، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد دویدن بیشتر از شنا و دوچرخه‌سواری بر افزایش طول‌عمر تاثیر دارد.

دو نویسنده این بررسی در مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد شرکت کردند و نتایج آن مشخص کرد که تنها ۲ تا ۵ دقیقه دویدن در روز با سرعت متوسط خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و مرگ‌های زودرس با هر علتی را کاهش می‌دهد.

برای جلوگیری از درد زانو می‌توانید (همیشه نمی‌توانید، زیرا ممکن است نحوه قرار گرفتن کلاهک زانوی شما متفاوت باشد پس در این مورد با دکتر خود مشورت کنید) روی سطوح صاف بدوید و تمریناتی را برای تقویت عضلات پا انجام دهید، از دویدن روی از تپه‌ها و زمین‌های ناهموار پرهیز کنید و کفش‌های مناسب دویدن تهیه کنید.

حتی اگر فرصت کافی برای اختصاص دادن به دویدن ندارید، باز هم می‌توانید از زمان‌هایی که از خانه خارج می‌شوید تا به مقصدی بروید استفاده کنید، دویدن در هر میزانی می‌تواند بر روی سلامت تاثیرگذار باشد.

آیا دویدن بهترین ورزش است؟

آنجلیک برلنتین، از گروه کینزیولوژی (مطالعه حرکتی) در دانشگاه ایالتی «آیووا» و یکی از نویسندگان این بررسی می‌گوید ۲۵ دقیقه دویدن با سرعت متوسط می‌تواند همان تاثیری را داشته باشد که ۱۰۵ دقیقه پیاده‌روی دارد.

برلنتین همچنین اضافه کرد هیچ مدرکی مبنی بر افزایش خطر ابتلا به آرتروز زانو بر اثر دویدن وجود ندارد.

او همچنین به سطح آمادگی هوازی بالای دوندگان اشاره کرد و افزود: «دویدن باعث پایین آمدن سطح چربی بدن شده و در تغییر چربی شکم بسیار مفید است.»

آنجلیک برلنتین، از گروه کینزیولوژی در دانشگاه ایالتی آیووا به شما توصیه می‌کند فقط ۳۰ تا ۶۰ دقیقه در هفته زمان برای دویدن اختصاص دهید تا از تاثیرات آن لذت ببرید.

گزارش خطا
خبرهای مرتبط
ارسال نظرات
نام
ایمیل
نظر